Harm Hogendoorn clubkampioen senioren
2019

Vrijdagavond waren de kampioenschappen voor de spelers met de hoogste ranking, organisator Niek van Westen kon 2 poules van 6 spelers samenstellen, beide ingedeeld naar de meest actuele ranking van de NTTB.

Niek deelde zichzelf, als winnaar van de 3e/4e klassers, in als theoretisch zwakste speler van poule A. Die theorie kwam uit, niet eenmaal wist hij een partij te winnen, geen schande, maar wel een feit. Dennis den Boer en Kevin Nugteren kwamen beiden tot 2 overwinningen. Al in de openingspartij troffen deze spelers elkaar waarbij Dennis (4e) zegevierde. Verrassend was dat Kevin (5e) het de regerend clubkampioen Lieron Viveen niet alleen flink lastig maakte (8-11, 11-8, 7-11 en 11-9) maar uiteindelijk zelfs met 8-11 in de 5e game won. Dennis trachtte dit te evenaren, maar hij delfde met 13-11 in de 5e game het onderspit tegen Lieron.
Annika Mars weerde zich prima tegen de totaal verschillende speelstijlen van Niek, Kevin en Dennis. De als 5e in de poule geplaatste speelster kon echter niet op tegen de hoofd- en 1e klasse spelers Bas van Oers en Lieron, alleen de laatste troggelde zij nog een game af.
De oplettende lezer concludeert nu al dat Bas en Lieron zich in de kruisfinales speelden. Voor de statistieken: Lieron werd poulewinnaar na 13-11 in de 5e game.

Evenredig aan Niek in poule A werd Dirk van Vugt als zwakste speler in poule B geplaatst. En ook hier bleef de no. 6 van de poule met lege handen. Erwin Verhaert had bijna poulewinnaar Harm Hogendoorn te pakken (12-10 verlies in de 5e game) en wist na al zijn intensieve duels uiteindelijk alleen in 4 games van Dirk te winnen. De als 5e in de poule geplaatste Hanno van Sintmaartensdijk werd 4e door 2 zeges op Erwin en Dirk. Davey den Boer won geheel volgens de planning 3 partijen en moest alleen tegen Harm en Dinh Duc Dao zijn meerdere erkennen.
Na 4 gewonnen partijen wist Dao zich al in de kruisfinale, dus zijn partij tegen Harm was een formaliteit (8-11, 6-11 en 9-11).

Kruisfinales
Harm speelde tegen Bas 4 games, 11-6, 11-6, 9-11 en 5-11. Ergo: Bas naar de troostfinale.
Lieron won in 3 games van Dao, 12-10, 11-8 en 11-8 en krijgt Harm tegenover zich in de finale.

3e/4e plaats
Na 6 intensieve partijen moesten Bas en Dao de laatste krachtsinspanning leveren. Hoewel met nipt verschil (11-8, 11-9 en 11-9) wist Bas het tot 3 games te beperken.

Finale
De strijd om de titel en de wisselbeker werd een reprise van de finale van 2018. Toen won Lieron in 4 games, nu werd het spannender: na 7-11, 11-4, 11-8 en 4-11 moest een beslissende 5e game gespeeld worden die de regerend clubkampioen uiteindelijk met 5-11 verloor. Hulde voor Harm Hogendoorn die 5 jaar na dato opnieuw de beste speler van de TTV Papendrecht werd. Met deze zege voorkwam dat Harm tevens dat Lieron voor de 3e achtereenvolgende keer de beker definitief mee naar huis zou nemen.

Clubkampioenschap hoogste ratings senioren:
3e Bas van Oers
2e Lieron Viveen