Nog geen koplopers na de competitiestart
24 sep
2019

De teams van de TTV Papendrecht draaien nog niet als gehoopt. Hieronder een beknopt overzicht van de resultaten per team.

team 1 duo hoofdklasse
In deze klasse degraderen -in principe- 3 van de 6 teams. De duo spelers hebben zich dit seizoen versterkt met Dinh Duc Dao, onze speler met de hoogste ranking bij de competitiestart. Tegen Twenty-One Up 1 uit behaalden Dao en Eddy van Weelde geen persoonlijke score, maar samen wonnen ze wel het dubbel. Thuis tegen Taverzo 1 wonnen Eddy en Winnie van Rooij beiden een van de 2 enkelpartijen en noteerden ze opnieuw het dubbel op naam van Papendrecht 1. Met de behaalde 4 punten staat het team nog even (?) op de 5e plaats.

team 2 in de 1e klasse
… verloor de eerste 2 wedstrijden. Vooralsnog is Bas van Oers de enige die redelijk scoort. Ondanks het feit dat dit team 9 spelers bevat, wordt de roep om de non-playing captain Patrick van Vooren aan het team toe te voegen alsmaar groter. Maar ja, Patrick is onze penningmeester en een extra competitiespeler kost ook extra centjes, dus nóg een versterking zit er niet in.
a.s. Vrijdag ontvangt Papendrecht 2 de selectie van TaLaNi uit Nieuwpoort, beide teams willen uit de degradatiezone.

team 3 in de 2e klasse
…. is een echte middenmotor. Dao, de beide Den B(r)oertjes en Kevin Nugteren doen niet voor elkaar onder. En dan is Erwin Verhaert nog niet eens achter de tafel verschenen. Benieuwd of ze donderdag, op bezoek bij het hoger genoteerde De Treffers 2, deze concurrent kunnen passeren op de ranglijst.

team 4 in de 2e klasse
…. speelde gelijk en noteerde een nipte overwinning. Goed voor de 2e plaats. Dit resultaat is vooral te danken aan de persoonlijke scores van Colin Lodder en Piet den Dikken die samen ook voor 2 dubbelpunten tekenden. Rian van den Tempel blijft nog even achter, maar zal wel bijtrekken, toch?

team 5 in de 3e klasse
… verloor thuis van koploper Het Centrum 1 en won uit met 4-6 van Xerxes 5. Voorlopig bij de middenmoot uit de gevarenzone. In de 2e wedstrijd verraste Michelle van der Spek met een klinkende overwinning in 5 games op Rodney Lemmob, die toch een aanmerkelijk hogere ranking heeft.

team 6 in de 3e klasse
… begon weliswaar met een 6-4 nederlaag in Rotterdam tegen Xerxes 3, maar won vorige week thuis met 9-1 van het 2e team van PITT ’75 en kwam hiermee op de 2e plaats in de poule. Rin scoorde 5 uit 6, merkwaardig genoeg was juist hij de enige die thuis een puntje liet liggen. Morgen, woensdag, reist het team naar Sleeuwijk voor de traditionele ontmoeting met VCS 1. Hoewel de gastheren nog slechts 4 punten scoorden zal er van onderschatting zeker geen sprake zijn.

team 7 in de 4e klasse
… is nog ongeslagen na 2 wedstrijden. Gladys Jacobson (6 uit 6) en Ben Jacobis (3 uit 3) noteren nog een 100% score. Dennis Dingemans liet slechts één puntje glippen. Vrijdag ontvangt het team NN Rotterdam 2, thans met één puntje meer gedeelde koploper. Max Kornet had de laatste wedstrijd een off-day, maar zal dit lopende het seizoen wel herstellen.

team 8 in de 5e klasse
….. is blij dat Kitty Devilee, na een afwezigheid van 3 ½ jaar, weer kon meedoen aan een tafeltenniswedstrijd. Uiteraard weer even wennen aan de grootte van de tafel, het balletje en het batje, maar in Rotterdam tegen PITT 7 won ze vorige week in de slotpartij van de avond de 4e game winnend met 9-11 en noteerde ze een extra puntje voor Papendrecht 8.  Raymond van der Linden speelde de openingswedstrijd tegen Het Centrum 3 en bleef ongeslagen. Jan Tillemans en Eef Schouten staan met 3 uit 6 op 50%. In het dubbel werd nog niet gescoord, maar donderdag thuis tegen Scyedam 4 kan de combinatie Kitty met Kees van Blitterswijk misschien wel wat opleveren.

team 9 in de 5e klasse
… begon met een dikke 8-2 overwinning in een thuiswedstrijd tegen Alexandria '66 9 met hattricks van Maarten Stehouwer en Moos Markesteijn, maar kreeg vorige week met dezelfde cijfers klop in Gouda tegen ISV 1 en redden Moos en Maarten met beiden een puntje de eer. Henk Vermeij blijft nog even achter en de kunsten van Ruben Singewald zijn nog niet vertoond.

team 10 in de 6e klasse
… kende een valse start voor de 2 debutanten René van Rijswijk en Arno Groeneweg. Doordat Ina Wiekart haar ribben kneusde, Kees Jongkind nog herstellende was van een ernstige ziekte en Herman Erkelens van een vakantie genoot, dienden beiden zonder steun de thuiswedstrijd tegen Reeuwijk 4 te spelen, al telde Ina wel wat partijen. René staat inmiddels op 50% en Arno gaat het ook wel bolwerken. Donderdag thuis tegen TOP 5 zal het team gelukkig weer compleet aantreden.

Jeugd

Na het vorige seizoen is er een flinke bezem gegaan door de jeugdteams. Het stoppen van enkele geroutineerde spelers maakte het noodzakelijk het aantal teams in te krimpen en op een lager niveau aan een nieuwe opbouw te beginnen. De trainers Ben Jacobis en Annika Mars zetten er hun schouders onder. Door de nieuwe omstandigheden was er voor Roberto den Hertog geen passende plek meer in de nieuwe jeugdselectie die in de 3e klasse van start ging. Roberto vond nog 2 spelers van andere verenigingen, Sheng Zuurmond van Salamanders en Marnix Appeldoorn van Alexandria '66 9 die in dezelfde omstandigheden verkeerden en met deze 2 spelers speelt Roberto thans in de landelijke jeugd C competitie en scoort een verdienstelijke 67%.

team 1 in de 3e klasse
…. speelt met Jesse Hooglander, Ruben Helder, Arfan Mahmud en Yannick Peters. Samen hebben ze er nu 3 wedstrijden opzitten met 2 nederlagen en één gelijkspel. Het is nog iets te vroeg om te oordelen of ze zich kunnen handhaven in de 3e klasse.

team 2 in de pupillen B klasse
… Liefst 6 spelers in dit team, dus steeds wisselende opstellingen. Na 2 overwinningen werd er afgelopen zaterdag gelijk gespeeld en staat Papendrecht 2 nu op een mooie 2e plaats. Opmerkelijk feitje: In de 1e wedstrijd speelde Anouk Heijkamp als enige een heuse hattrick.