Oliebollentoernooi 2019
03 jan
2020

Waar de jeugd traditiegetrouw vlak voor kerstmis het kersttoernooi speelt, zo is er een week later het Oliebollentoernooi voor senioren.

Organisator Niek van Westen schreef het volgende verslag:

Zoals gebruikelijk werd op de laatste vrijdag van het jaar weer het oliebollentoernooi gehouden. Hieraan konden naast de reguliere leden ook donateurs en introducees meedoen: en dan is het natuurlijk duidelijk dat het op dit toernooi niet zo zeer om het resultaat gaat maar om het gezellige samenzijn.

Uiteraard waren er oliebollen en Hanno had aan de toernooiorganisator gezegd dat hij deze zou betalen als er minimaal 30 deelnemers zouden zijn. Nou dat was voor Niek met al zijn sociale vaardigheden niet zo moeilijk en dat betekende dat Moos op rekening van Hanno 60 oliebollen kon halen voor de 34 deelnemers.

De KIWI’s uit Nieuw-Zeeland waren wederom goed vertegenwoordigd wat de kijkwaardigheid van het spelletje en de drinkvaardigheid van enkele leden alleen maar ten goede kwam. Jan Boon was weer present om de bar draaiende te houden. Helaas kon zijn normale symfonische rock amper worden gedraaid aangezien er of wel werd gekeken naar het darten op TV dan wel werd geluisterd naar de Top 2000. Maar dit is natuurlijk ook iets dat bij de traditie hoort😉.

Het toernooi zelf dan maar; 6 poules en toch geprobeerd deze naar sterkte in te delen. Om de speeltijd te beperken tot alleen de avond zelf (!) werd besloten om per wedstrijd 3 games (de poule van 7, 2 games) te spelen. Het totaal van de gewonnen games bepaalde dan de eindstand in de poule.

Tijdens de wedstrijden werd even een pauze ingelast om de oliebollen kampioensbeker 2019 uit te reiken aan Corine van Herwijnen die trouw elke vrijdag even de komt trainen en de vorige kampioen dan regelmatig verslaat. Ook deed zij de loting welke plekken in de poules met de kerststol dan wel dat andere rare brood zou worden beloond. Dat werden de plekken 3 en 5. Jammer voor degenen die dachten met een 1e plek een gratis kerststol mee naar huis te kunnen nemen😊

Na het toernooi werd er nog een uitbundige derde helft in de kantine gespeeld met een spelletje kaart, het zogenaamde “bussen”.
Al met al een geslaagde avond die dit jaar zeker weer zal worden herhaald.

Niek