Jeugdteam 6 kampioen
2009

Afgelopen zaterdagmiddag, thuis in de Kooy, vierde het 6e jeugdteam het behalen van het kampioenschap bij de pupillenklasse CA. Deze poule bestond dit seizoen uit 5 teams en Papendrecht 6 wist 7 van de acht duels te winnen. In de slotpartij van de najaarscompetitie vaardigde AA-Drink FVT slechts 2 tegenstanders af zodat vrij simpel een 7-3 overwinning kon worden genoteerd. Deze 7e winstpartij werd de bekroning voor Vincent Kalkman, Gideon van Veen, Menno Nugteren en Domenico Essoussi (op de foto van links naar rechts) die verheugd de felicitaties in ontvangst namen.

De jeugdselectie speelde zaterdagmiddag in Zwijndrecht in de return tegen het hoger genoteerde Shot 2 wederom een gelijkspel. Zowel Matthijs van Hoek als Matthijs Rietveld speelde één winstpartij en voegden daar samen het punt voor het dubbel aan toe. Voor de derde achtereenvolgende keer verloor Maarten Lagendijk slechts één partij en die prestatie was 200% beter dan in de eerder ontmoeting tegen Shot 2. De huidige positie in de promotieklasse B is enigszins vertekend doordat Papendrecht 1 nog 2 inhaalwedstrijden moet spelen, zo speelt het team a.s. donderdagavond thuis in de Kooy tegen de jeugdselectie van HBM Taveri 1.

De senioren van Papendrecht 1 speelden vrijdagavond opnieuw een 6-4 nederlaag tegen Vriendenschaar 3. In Gouda noteerden zowel Winnie van Rooy als Jeffrey de Bosscher en Richard Steenhuisen één enkele winstpartij, de laatste twee wonnen het dubbel. Na dit nipte verlies blijft Papendrecht 1 in de degradatiezone van de hoofdklasse.
Ook Papendrecht 2 speelde vrijdag een uitwedstrijd, in Rotterdam won het team met 4-6 van de selectie van Alexandria, toch hoger genoteerd in deze 2e klasse. Man of the match werd Erik van Holten die ondanks nieuwe rubbers op zijn batje toch weer zijn derde achtereenvolgende hattrick speelde. Samen met Guido Houwing (1x) won Erik ook het dubbel. Adino Bosch lukte het om in zijn 5e speelbeurt eindelijk die hatelijke 0% achter zijn naam te wissen, met dank aan gastheer Michael van Nieuwkasteele. Door deze overwinning vergroot het team de afstand van de degradatiezone.

Papendrecht 4 krijgt het nog erg lastig in hun 3e klasse. Woensdag leed het team in Hendrik Ido Ambacht een gevoelige 7-3 nederlaag van Serve 1. Matthijs van Hoek en Moos Markesteijn bleven met lege handen, de 3 puntjes werden gescoord door Niek van Westen die 2 enkelpartijen en samen met Matthijs het dubbel wist te winnen. In de 3 resterende competitiewedstrijden volgen nog de wedstrijden tegen de no.’s 1 en 2 van de poule. Als deze niet met een gunstig resultaat kunnen worden afgewerkt, wordt degradatie naar de 4e klasse gevreesd.