Winnie van Rooy neemt het stokje over
17 okt

hattrick voor Winnie van Rooy
Het competitiespelen op zaterdag, laat staan ook nog eens ’s avond, heeft absoluut niet de voorkeur van de senioren van Papendrecht 1. Maar omdat tegenstanders daar een andere mening over hebben, zat er niets anders op om op dat tijdtip gewoon af te reizen naar Rotterdam, waar AA-Drink/FVT 3 af wil van de laatste plaats in de hoofdklasse B. En een kans kregen de gastheren, want de Papendrechtse steunpilaar is wat van slag. Na twee hattricks in de eerste twee wedstrijden hapert de machine bij Eddy van Weelde een beetje, gisterenavond kwam hij slechts eenmaal tot een zege. Het dubbel ging ook nog eens voor de vijfde maal dit seizoen naar de tegenstanders, Eddy speelde dit keer samen met Richard Steenhuisen, die op zijn beurt ook maar één persoonlijk duel op zijn conto mocht bijschrijven. Dat het uiteindelijk toch een 5-5 eindstand werd is geheel te danken aan Winnie van Rooy die alle Rotterdammers van de tafel veegde en daarmee zijn tweede hattrick speelde. De tussenstand in deze hoofdklasse is halverwege de najaarscompetitie enigszins bizar, zie de rubriek “Competitie”.

De twee 2e klasse teams, Papendrecht 2 en 3, deden afgelopen week goede zaken, beide teams wonnen met 7-3 en beide teams doen hiermee een gooi naar de koppositie in hun poules. Papendrecht 2 versloeg vrijdagavond thuis in de Kooy het 2e team van 21-UP. Willem-Jan Lindhout opende de wedstrijd tegen Bas Aardoom, maar moest na 12-10 en 10-12 capituleren met 9-11 en 7-11. De inzet van Patrick van Vooren daarna was om zijn teamgenoot te revancheren, maar hij kreeg de grootste moeite met Peter v.d. Steen. Na 17-15 en 13-16 (??) haalde Patrick uit met 11-4. De Rotterdamse bezoeker kwam nog terug met 10-12, maar net zo meedogenloos sloot Patrick winnend af met 14-12, missie geslaagd dus. Hanno van Sintmaartensdijk won vervolgens in 4 games van Huseyin Macit, maar moest daarna samen met Willem-Jan tot de bodem in het dubbelspel. Pas in de 5e game viel het balletje met 13-11 aan de juiste – Papendrechtse – zijde. Patrick speelde zijn tweede partij eveneens in 5 games, maar dit keer trok Bas aan het langste eind. Willem-Jan verloor vervolgens wederom, nu in 3 games van Huseyin. Na deze 3-2 stand was het over en uit voor de bezoekers, Hanno overwon ook zijn andere tegenstanders (2 x 5e game) en noteerde derhalve een hattrick, Patrick speelde zijn derde 5-gamer en versloeg Huseyin en Willem-Jan zette de slotpartij tegen Peter op zijn naam.

Papendrecht 3 speelde dezelfde avond in Leiden tegen degradatiekandidaat Scylla 2. Binnen het team wisselen de hattricks van speler naar speler, dit keer was het Dinh Dao die zich driemaal mocht laten feliciteren. Samen met Erik van Holten rondde hij ook het dubbel positief af. Erik won tweemaal en Guido Houwing voegde het 7e punt toe.