TTV Papendrecht ook bij de Zuid-Hollandse kampioenschappen
09 jan
2011

In het 2e weekend van 2011 speelden van de TTV Papendrecht de volgende jeugd- en seniorleden mee voor de Zuid-Hollandse kampioenschappen:
-          Jeremy van der Graaff,
-          Kevin en Menno Nugteren,
-          Lieron Viveen
-          Eduard Burger
-          Robin de Korver
-          Alex van Loon
-          Laurens Langeveld

Jeremy meldde:
Het toernooi was op zich wel goed geregeld. Beter dan vorig jaar. De wachttijden waren wel erg lang, na de poulefase moest ik van 12-15 uur wachten voor de eerste kwartfinale. Voor de rest was alleen wel gewoon goed, de kantine was gewoon netjes enzo. Ik vond het wel een leuk toernooi, ben 2e geworden van C licentie kadetten.

Alex mailde:
Het was een leuk toernooi. Het had een poule, redde je dit niet, dan kon je altijd nog in de verliezersronde een kansje maken. De tijd tussen de verliezersronde en de poule duurde echter wel lang, maar dat maakte niet uit, want je kon altijd nog naar de wedstrijden van je clubgenoten kijken.

Lieron reageerde met de volgende woorden:
Ik vond het een leuk toernooi, wij kwamen om ongeveer 9 uur aan in Schiedam, om 10 uur zouden de wedstrijden beginnen, maar ik stond nergens aangegeven op de lijsten, bleek dus dat ik officeel een B-licentie had gekregen en dus om 12 uur zou beginnen. Het was natuurlijk wel jammer maar ook een groot voordeel, in mijn poule speelde iedereen landelijk of hoger, zelfs een jongen die 3e divisie speelde. Ik werd in een 5-kamp ingedeeld en ging als 2e plaats door !
Na 3 uur wachten speelde ik de kwartfinale die ik met 3-1 verloor :(
Maar het was een leerzaam  toernooi en ik ben veel bekenden tegengekomen :)

Robin de Korver mailde het volgende:
Ik vond dat je bij de voorronden te lang moest wachten om één potje te spelen.
Maar als je in de verliezers ronden kwam dan ging het wel veel sneller achter elkaar.
Ik kom wel volgend jaar weer, maar niet omdat het allemaal zo snel ging, maar omdat ik heel veel van taffeltennis houd.

Laurens Langeveld schreef:
Op zondag 9 januari was het de beurt aan de senioren en wij moesten om half 10 beginnen aan onze poulefase. In mijn 1e wedstrijd was ik heel zenuwachtig omdat ik voor het eerst potjes speelde tegen senioren. Ik won de 1e pot met 3-1 en had meteen alle spanningen van m'n lijf geslagen. Ergo: de rest van de poulewedstrijden won ik met 3-0 en 3-1, ik werd 1e in de poule en dus was plaatsing voor de volgende ronde een feit.
Om 11.30 uur begon het dubbeltoernooi waar ik speelde met Damir Avdic van HTV, wij werden ook hier 1e in de poule. Om 2 uur gingen de vervolgrondes beginnen. Ik moest tegen een vrouw die ik letterlijk met 3-0 vernederde. Gelijk na m'n enkel gingen de dubbels verder maar helaas was de 1/8e finale het eindpunt want wij verloren in een 5-setter.
Na dit dubbel moest ik gelijk naar de 1/4e finale in het enkelspel, ik trof iemand van Dordt en het werd simpel 11-5 11-1 en 11-6 voor mij of te wel: de plaatsing voor de 1/2e finale was een feit.  In de halve finale kreeg ik een noppenspeler tegen me waar ik met 3-1 van verloor, noppen maar afschaffen vind ik !
Ik wil mijn begeleidster bedanken voor het meegaan.