Rode lantaarns voor de 1e klassers
05 mrt
2011

Terwijl zowel de jeugd als de seniorenteams genoten van een competitievrije week, moesten de senioren van Papendrecht 2 en Papendrecht 3 een inhaalwedstrijd afwerken.

De reserves ontvingen thuis in De Kooy De Treffers 4 uit Roelofarendsveen, voor aanvang van dit duel nog rode lantaarndrager in de 1e klasse A. De gehele avond was er sprake van een gelijkopgaand duel, althans, de spelers waren aan elkaar gewaagd.
Dinh Dao (1 zege) verloor in 3 games van Ruud Vonk, Erik van Holten (2 x winst) trok de stand weer gelijk door Erik v.d. Zwet eveneens in 3 games te overwinnen.
De openingspartij tussen Guido Houwing (1 zege) en Maaike Dekkers verliep met de uiteenlopende cijfers van 11-8, 3-11, 6-11 11-9 en 4-11, het eerste 5-games duel van de avond. In het dubbel gingen Dao en Erik met 9-11, 9-11 en 2-11 tenonder.
Na deze 1-3 tussenstand werd het een bizar duel. In alle 6 de resterende partijen diende een 5e game gespeeld te worden, waarbij de punten eerlijk verdeeld werden en de stand in 4-6 eindigde. Door dit nipte verlies neemt Papendrecht 2 de rode lantaarn over van de bezoekers.

Papendrecht 3 reisde naar Katwijk waar het eveneens de rode lantaarndrager als tegenstander trof. De spelers van Rijnsoever 2 hadden zich waarschijnlijk veel beter op deze ontmoeting voorbereid, want met een dikke 9-1 nederlaag werden Patrick van Vooren, Willem-Jan Lindhout en Hanno van Sintmaartensdijk weer naar huis gestuurd. Patrick redde nipt de eer door in een 5e game Bart Giesbers te verslaan, zijn dubbel met Willem-Jan was echter weer vergeefse moeite.
Ook in deze 1e klasse F hebben de Papendrechters nu de rode lantaarn overgenomen.