Jeugdselectie zaagt Overschie 3 af.
13 mrt

Ook de Papendrechtse jeugd speelde afgelopen weekend het 5e duel.
Papendrecht 1 ontving zaterdagmiddag in De Kooy de rode lantaarndrager in de 1e klasse A, Overschie 3. De jeugdselectie had wat goed te maken na een schamele 8-2 nederlaag bij Rijnsoever 1 en was derhalve goed gemotiveerd. Lieron Viveen, Seth Dijkstra en Jeremy van de Graaff wonnen allen hun openingsduel, waarna Lieron en Jemery het dubbel op hun naam zetten. Daarna ging het eigenlijk van een leien dakje, op een enkele 4e game na werden alle volgende duels soepel op naam van de Papendrechtse gastheren gezet zodat er een duidelijke 10-0 in de statistieken werd opgenomen. Op Overschie 3 na staan alle teams in deze poule weer dicht bij elkaar, zodat er in de 2e seizoenshelft nog veel positiefs mogelijk is.

Het andere 1e klasse team, Papendrecht 2, moest zaterdagmiddag naar koploper Shot ’65 4 en diende in Zwijndrecht een 6-4 nederlaag te ondergaan. Aan Davey den Boer lag het niet zozeer, hij won twee partijen, maar moest zijn meerdere erkennen in Robin Nieuwland die uiteindelijk een hattrick wist te scoren. Bas Hardenberg en Laurens Langeveld wonnen slechts eenmaal, beiden wisten Nastenca de Ruiter met lege handen te laten, maar konden niet - net als Davey – Mike Kradolfer uitschakelen. Ook het dubbel van Bas en Laurens was vergeefse moeite. Papendrecht 2 blijft 2e in de 1e klasse B, maar ziet de achterstand op Shot ’65 4 vergroot tot 7 punten.

In de Kooy speelde ondertussen het pupillenteam 7 tegen de hekkensluiter in de C-klasse, Shot ’65 12 en in deze wedstrijd debuteerde David Eikelenboom. Zijn eerste potje tegen Mae van Hees ging nog uiterst moeizaam, maar na 11-8, 11-7, 6-11, 8-11 en 11-8 mocht David zich voor de allereerste keer laten feliciteren. Zijn tweede wedstrijd tegen Quinty Spek ging in 3 games naar de Zwijndrechtse, maar de slotwedstrijd tegen Anika van Grootel schreef David eveneens op zijn naam. Zijn teamgenoten Jeremy van der Stel en Colin Lodder, inmiddels na 4 wedstrijden al zéér ervaren, wonnen al hun partijen inclusief samen het dubbel, zodat er een hele dikke 9-1 overwinning op het wedstrijdformulier genoteerd kon worden.