Jeugdselectie geeft nog niet op
20 mrt

Vincent en Michelle team 5
De Papendrechtse jeugdselectie keerde zaterdagmorgen terug uit Dordrecht met een 3-7 overwinning op zak. Het plaatselijke 2e team zag Lieron Viveen driemaal zegevieren en hem samen met Jeremy van de Graaff het dubbel op Papendrechtse naam zetten. Jeremy verloor slechts eenmaal en wel heel nipt. In beider slotpartij wenste Michael Ritter niet te capituleren en na 9-11, 11-8, 6-11 en 13-11 diende er een 5e game aan te pas te komen. Na de laatste klap stond er 11-9 op het scorebord waardoor Jeremy uiteindelijk zijn gastheer diende te feliciteren. Seth Dijkstra won een partij maar dan ook wel heel gedecideerd. Met 5-11, 2-11 en 1-11 werd John Kabel wel heel simpel van de tafel geveegd. Papendrecht 1 staat nu 2e in de 1e klasse A met 3 punten achterstand op Avanti 3, de tegenstander a.s. zaterdagmiddag thuis in De Kooy. Het hoeft geen betoog dat supporters juist dan van harte welkom zijn.

Davey den Boer

Na 6 wedstrijden staat ook Papendrecht 2 tweede op de ranglijst, maar het verschil met koploper Shot ’65 4 is inmiddels opgelopen naar 11 punten. Het tweede jeugdteam won zaterdagmiddag thuis met 6-4 van Twenty-one Up  1 doordat zowel Laurens Langeveld als Bas Hardenberg en Davey den Boer twee partijen wonnen. Voor alle Papendrechters bleek Fabio Fischer niet te overwinnen. Het dubbel ging met 10-12 in de 5e game naar de bezoekers uit Rotterdam.

Op de tafel ernaast ontving Papendrecht 5 de Alblasserdammers van TTVA 2. Het team kwam al snel op een 0-2 achterstand doordat Vincent Kalkman in 4 games en Gideon van Veen in 5 games te punten aan de bezoekers lieten. Met de nipte cijfers van 11-7, 11-9, 10-12 en 11-9 wist Michelle van der Spek de eerste Papendrechtse zege te bewerkstelligen. Het dubbel van haar met Vincent ging in 4 games naar TTVA 2. Toen Gideon daarna ook zijn tweede partij verloor (het was inmiddels 1-4) dreigde er even een grote nederlaag aan te komen, maar achtereenvolgens Vincent, Michelle en Gideon wist de volgende partij te winnen (4-4).

Gideon van Veen
Helaas kon Michelle niet voorkomen dat Joost van Ooijen een hattrick wist te scoren (4-5), maar vervolgens bleek dat een verbeten Vincent niet wenste te capituleren. Na 12-10, 6-11, 13-15 en 11-6 wist hij met een duidelijke 10-2 een dreigend verlies voor jeugdteam 5 te voorkomen. Ook Papendrecht staat 2e in de poule, maar of het verschil van 8 punten met Tavernie 3 in de resterende 4 wedstrijden nog te overbruggen is ????