Clinic bij Shot '65
04 apr
2011

Voor de komende tegenstanders (nota bene: Shot '65 11 én Shot '65 12 !) wordt het uitkijken geblazen.

Drie spelers van het 7e jeugdteam zijn vanavond namelijk in actie gekomen bij de tafeltennisclinic die werd georganiseerd bij de tafeltennisvereniging Shot in Zwijndrecht.

Jari Verhaert en Collin Lodder werden onder handen genomen door Britt Eerland, Europees kampioen bij de junioren. Tijdens de door Britt gegeven clinic werden op individueel niveau zeer waardevolle aanwijzingen gegeven in de techniek van het serveren. Na enig oefenwerk kon de servicetechniek worden geprobeerd en was Britt afwisselend de serverende en de ontvangende partij. (foto 1).

Na de clinics werden de jeugdspelers in de gelegenheid gesteld om handtekeningen van de sterspelers te verzamelen. Voor ouders en begeleiders een moment om even van de koffie te gaan genieten.

Als volgende actiepunt stond op het programma een demonstratiewedstrijd. Britt Eerland nam het op tegen Pepijn Leppers en wist deze wedstrijd in twee sets te beslissen. Met een flinke dosis humor, afgewisseld met geweldig tafeltennis, wisten zij het publiek te boeien.

Dat het scheidsrechterduo de wedstrijd wat luchtig opnam en de nodige spelregels wat vrij heeft toegepast blijkt wel uit het feit dat gaande deze wedstrijd Li Jie ook nog een paar punten heeft gescoord uit naam van Pepijn. (foto 3).

Omdat na de clinics en de demonstratie de jeugdleden het eigenlijk wel hadden gezien hebben we de rest van de activiteiten (wedstrijd van de snelst gespeelde smashbal) niet meer afgewacht.