Dit seizoen geen kampioenen bij de jeugd
10 apr
2011

Zaterdagmiddag speelde de jeugdselectie de laatste thuiswedstrijd van de lentecompetitie. Hoewel het Katwijkse Rijnsoever 1 in de 1e klasse A lager geklasseerd staat, had Papendrecht 1 opnieuw moeite met deze tegenstander. In Katwijk werd dik met 8-2 verloren, zaterdag werd niet zonder problemen een moeizame 5-5 behaald. Opnieuw bleek Ruud Parlevliet niet te kloppen voor Jeremy van der Graaff, voor Lieron Viveen en voor Seth Dijkstra. Daarentegen wisten de Papendrechtse heren dit maal wel alle drie te winnen van Annika van Roode. Jeremy en Lieron wonnen ook van Esther Schoneveld, die voor Seth opnieuw te sterk bleek.

Op de tafel ernaast ontving Papendrecht 2 Docos 3, de hekkensluiter in de 1e klasse B. De 1-9 zege destijds in Leiden kon niet worden geëvenaard, maar Davey den Boer wist wel zijn hattrick te herhalen. Laurens Langeveld liet nu een puntje aan de bezoekers, Bas Hardenberg mocht zich zaterdag tweemaal laten feliciteren, eenmaal voor een persoonlijke zege en eenmaal voor het gewonnen dubbel samen met Laurens.

Op de 3e tafel had Papendrecht 3 het aanzienlijk moeilijker want het bezoekende Tavernie 1 was nog volop in de race voor het kampioenschap en wilde natuurlijk geen punten laten liggen. Voor Max Kornet bleken de Nieuwpoorters opnieuw allemaal te sterk. Kevin Nugteren kon in deze revanche zijn eerdere hattrick niet prolongeren en liet een puntje aan Rick Baars. Ook Eduard Burger liet een punt méér liggen dan in Nieuwpoort, maar hij wist wel als enige Rick Baars te verschalken. Omdat Kevin en Max het dubbel verloren bleef het bij een magere 3-7.

Ook jeugdteam 4 leed een 7-3 nederlaag, in Alblasserdam pakte TTVA 1 een revanche op de eerder in Papendrecht opgelopen nederlaag. Ditmaal kwamen Damian Ruts, Alex van Loon en Robin de Korver ieder niet verder dan één persoonlijke zege. Het dubbel van Damian en Alex was voor de gastheren.

Glunderend kwam Michelle van der Spek zaterdag het formulier van de wedstrijd Serve ’71 3 - Papendrecht 5 inleveren. Op het briefje prijkte een dikke 0-10 overwinning door hattricks van uiteraard haarzelf, van Gideon van Veen en van Vincent Kalkman. Het dubbel van Michelle en Gideon was het puntje op de i.

Aron Labee
Ook Papendrecht 6 speelde een 0-10 zege bij een uitwedstrijd. In Hardinxveld-Giessendam bleek Drivers 7 niet opgewassen tegen Koen Kornet en Lennard van Hal die beiden ook voor het gewonnen dubbel tekenden. Aron Labee speelde zaterdag zijn tweede seizoen hattrick.

Intussen hadden de pupillen van team 7 het thuis in De Kooy ook erg naar de zin. Voor de tweede maal werd team 11 van het Zwijndrechtse Shot ’65 met grote cijfers verslagen. Jari Verhaert en Colin Lodder bleken onoverwinnelijk, Jeremy van der Stel liet sportief één puntje aan de bezoekers, maar in het dubbel met Jari was er opnieuw geen mededogen, een dikke 9-1 dus !