Ook voor de jeugd einde voorjaarscompetitie
17 apr

Jari Verhaert
De Papendrechtse jeugdselectie heeft met een keurige 1-9 zege bij en tegen Overschie 1 de slotwedstrijd van de voorjaarscompetitie afgewerkt. Lieron Viveen en Jeremy van der Graaff (beiden hattricks) kwamen nauwelijks in de problemen al diende Jeremy tegen K. van Duinhoven nog wel een vijfde game af te werken. Het bekende puntje voor de eer liet Seth Dijkstra aan Alain van Iperen, maar die kreeg hij niet zomaar cadeau: pas na 11-9, 11-6, 9-11, 11-13 en een nipte 11-7. De jeugdselectie eindigde in de 1e klasse A op een tweede plaats met 57 punten.

Het aantal van 57 punten had het tweede jeugdteam al voor de aftrap thuis tegen koploper Shot ’65 4 en tot schrik van Laurens Langeveld en Bas Hardenberg bleef het ook bij die 57 punten en de 2e plaats in de 2e klasse B, exact gelijk dus aan de jeugdselectie. Laurens en Bas mochten beiden nog tweemaal vergeefs een vijfde game spelen, maar de overmacht van de kampioen werd nog eens pijnlijk op de neus gedrukt. Voor invaller Michelle v.d. Spek, zelf opererend bij team 5 in de 5e klasse, was dit niveau duidelijk veel te hoog gegrepen.

Papendrecht 3 keerde met een 8-2 nederlaag terug van een treffen tegen middenmoter Alexandria ’66 2. Max Kornet en Kevin Nugteren wonnen een enkeltje en samen het dubbel, Eduard Burger bleef met lege handen. Team 3 eindigde in de 2e klasse B op een schamele 5e plaats.

Een 4e plaats in de 4e klasse C was het maximaal haalbare voor Papendrecht 4. Zaterdag verloor het team in Alblasserdam met 7-3 van TTVA 4, een tegenstander waarvan het thuis met 6-4 had gewonnen. Geen mooi slotakkoord dus voor Damian Ruts (2x), Alex van Loon (1x) en Robin de Korver (1x).

Een goed seizoen speelden de jeugdspelers van team 5. Zaterdag wreven zij het klasseverschil in de 5e klasse D nog even onder de neus van het bezoekende Sliedrecht Sport 4, welk team ook nog eens incompleet aantrad. Het werd 8-2 doordat Menno Nugteren en Vincent Kalkman geen partij cadeau gaven. Menno verloor wel het dubbel, samen met Gideon van Veen welke laatste als enige verloor van S. Luiten. Jammer dat Tavernie 3 net iets mee punten vergaarde, mede daardoor werd Papendrecht 5 tweede in deze poule.

De pupillen van team 6 verloren zaterdagmiddag thuis in De Kooy van Tavernie 4 dat door de 3-7 uitslag Papendrecht 6 passeerde op de ranglijst. Toch mogen Lennard van Hal (2x), Koen Kornet (1x) en Aron Labee (0x) terugkijken op een goed seizoen met een 3e plaats als beloning.

Papendrecht 7 reisde zaterdagmorgen naar Zwijndrecht om tegen Shot ’65 12 de 4e zege van het seizoen te incasseren en dan ook maar meteen met 0-10. Jari Verhaert, Colin Lodder en Jeremy van der Stel, die dus allen een hattrick speelden, kunnen terugkijken op een goed debuut in de tafeltenniswereld.