Hoofdprijzen bij OZK jeugd
2011

Verslag over de Open Zwijndrechtse Kampioenschappen jeugd 2011 van de hand van Kevin Nugteren:

"Om 08:15 uur werd ik al opgehaald door Michelle van der Spek d'r moeder, die er verder de gehele dag bij aanwezig was. We kwamen om 08:45 uur aan maar we begonnen pas om half 10.
Ik had een poule met 4 spelers, van elke poule gingen de 1e twee naar de volgende ronde, de no's 3 en 4 naar de verliezersronde. Ik won 2 van de 3 partijen, van Yeung Cheung, verloor van Wouter Konings van FVT en won weer van Robbert van de Velde. Michelle won ook 2 van de 3 en Laurens Langeveld kwam in de verliezersronde terecht. Lieron Viveen ging ongeslagen naar de volgende ronde.

Lieron speelde 1e klasse, de 1/8e finale won hij van Rick Boogaard met o.a. een 11-0 score in de 3e set... De 1/4 finale tegen Mike Kradolfer werd 3-0 ondanks diens noppen en de halve finale won hij van Erwin Scherpenzeel (3-0). De belangrijkste partij, de finale, werd gewonnen van Joey Maessen. Signant detail is dat Lieron en Joey vooraf hadden afgesproken om samen in te spelen voordat het toernooi begon. Treffen ze elkaar ook nog eens in de finale... Lieron won met 3-2, maar in de 5e set stond het 2-2 en 10-9 toen Joey de bal via het net NET naast de tafel speelde !

Ik zelf won in de 1/8e finale van Paul Lakerveld van Gorkum. In de 5e set was het 8-0 voor mij, maar Paul kwam terug naar 8-7. Toch won ik nog met 11-9. In de 1/4 finale won ik van Maarten Op 't Hof van Sliedrecht en de 1/2 finale met 3-0 van Maurice van de Wetering van Shot. In de finale van de 2e klassers trof ik Rick van der Loo van Trefpunt. Ik kwam 2-0 voor, incasseerde nog een game tegen, maar won uiteindelijk de 4e game met 11-7.

Michelle speelde best wel goed, ging dus ook door naar de volgende ronde, maar in de 1/8e finale van de kruisfinales verloor ze met 1-3 van Bart (?) van Trefpunt.

Zoals al verteld kwam Laurens dus niet door zijn poule, maar in de verliezerspoule ging het beter. Eerst won hij de 1/8e finale van iemand van Overschie, daarna de 1/4e finale met 3-1 van Terry (?) van Ilac en de halve finale won hij met 3-1 van Robin van Nieuwland van Shot. En ja, ik moet het verhaal natuurlijk wel helemaal afmaken... Laurens verloor de finale met 3-0 van Arianne van Salamanders en ja, dat is een meisje....."