Milieuvriendelijk naar de Open Dordtse
11 jun
2011

Bestuurslid jeugdzaken Rob van den Bos stond deze zaterdagmorgen speciaal vroeg op voor een wel heel speciaal gebeuren. Hij meldt:
Helemaal op eigen initiatief heeft de delegatie jeugdspelers die vandaag mee ging spelen bij de Open Dordtse besloten deze keer geen gebruik te maken van de luxe om door ouders weggebracht te worden !
Samen hebben de spelers die vroeg moesten beginnen besloten om deze morgen om 08.15 uur te verzamelen bij onze eigen speelzaal en van daaruit met de fiets te vertrekken naar Dordrecht. Of de speelresultaten hierdoor ook werden beïnvloed is niet bekend, maar lees maar verder. Als bewijs voor het sportieve idee in ieder geval bijgaand een foto.”

Aldus Rob.

Lieron Viveen meldde:
“Afgelopen zaterdag was de open Dordtse een leuk toernooi, een speciaal feit was dat mijn broertje (Andy Viveen) voor het eerst aan een toernooi meedeed. Hij was nerveus wat ik goed kon merken.
Toch begon hij goed, zijn openingswedstrijd tegen David Groeneveld van Shot ’65 verloor hij in een 5e set met 9-11, de nervositeit straalde er vanaf bij Andy, de 2e partij verloor hij met 0-3 van Ramy Martens (Overschie) en de 3e met een 1-3 eindstand tegen Michelle van der Spek van onze vereniging.
Ook al heeft hij niks gewonnen, vond hij het heel speciaal en leuk om mee te maken, als was hij op de terugweg wel teleurgesteld dat hij niks had gewonnen. Maar hij zal ergens moeten beginnen, hé ?
Ik heb wat foto's toegevoegd van Andy (zie fotoboek, webmaster), ik hoop dat dit een leuk oppeppertje voor hem zal zijn om met meerdere toernooien mee te doen!

Andy
Ik zat zelf trouwens in de Landelijke/Promotieklasse in een 6-kamp waar ik 4e werd en dus net uit de prijzen viel. En het klopt, ja, ik had me wel vermaakt, was zo dicht bij de finale… Ik won 2 partijen en verloor er 3. Uiteindelijk 4e geworden.”

In de 2e klasse werd Kevin -zonder love-games- ongeslagen winnaar. En dat was voor hem aanleiding om te vragen of hij ook bij de 1e klassers mee mocht doen. In een 7-kamp met o.a. 3 clubgenoten als tegenstander wist Kevin ook in deze hogere klasse een prijs in de wacht te slepen. Met 3 winstpartijen (en evenzoveel verliespartijen) eindigde hij als 3e.
In dezelfde poule werd Davey den Boer ongeslagen kampioen (!), pakte Seth Dijkstra de 5e plaats en eindigde Laurens Langeveld als 6e.

Robin de Korver speelde in de 4e klasse in een 6-kamp niet gelukkig deze dag. Hij verloor al zijn partijen en kwam niet verder dan maximaal driemaal een game.

In een andere 4e klasse poule speelden Damian Ruts en Alex van Loon een 7-kamp. Het onderlinge resultaat werd gedecideerd door Damian met 3-0 gewonnen. Verder won Damian alleen nog maar van Robin Wierenga (Shot ’65), net zoals Alex deed.

Michelle werd in haar 5e klasse poule uiteindelijk 2e en mocht door naar de finalepoule, net zoals Fleur Kornet overkwam. In deze finalepoule won Michelle alleen van Ramy Martens (3-1) en eindigde hiermee als 5e. Fleur deed het beter, omdat ze alleen tegen de no’s 1 en 2 verloor werd ze verdiend derde !

Aron Labee en Aram van der Graaf werden samen ingedeeld in een 5e klasse poule met 3 andere spelers. Voor Aram was het erg wennen, pas aan het tafeltennissen en dan al een echt toernooi. Zonder winstpartijen was hij in ieder geval een ervaring rijker. Aron zal zijn enige winstpartij (tegen Aram) koesteren.

Door een foutje bij de organisatie ging niemand met bekers naar huis…. Deze worden nog nagezonden.

De foto’s in de fotorubriek geven een impressie van een gezellige dag, met dank aan de fotografen Lieron en Arie.

Foto's Open Dordtse jeugd 2011