Zowel jeugd- als seniorenselectie koploper
18 mrt
2012

De senioren van Papendrecht 1 hebben dit seizoen, na 6 wedstrijden in de hoofdklasse A, nog geen nederlaag geleden en staan thans met 2 punten voorsprong op de koppositie. Afgelopen vrijdagavond, thuis in de Kooy, pakte het team 8 belangrijke punten van Drivers 2 uit Hardinxveld-Giessendam, die hiermee een achterstand van 10 punten opliep. De Papendrechters gingen overtuigend van start, zowel Eddy van Weelde als Winnie van Rooij en Colin Baldé won de eerste partij, waarna Eddy en Colin met een benauwde 11-8 in de 5e game het dubbel wonnen van Maarten Mans en Peter Heystek. Vervolgens noteerden Eddy en Winnie hun tweede zege (6-0), maar daarna stuitte Colin op Maarten die hem in 3 reguliere games overwon.
Ook Winnie ondervond daarna dat de bezoekers nog niet wensten te capituleren, Peter Heystek had nog wel een 5e game nodig maar kon het resultaat daarvan (2-11) tevreden op het wedstrijdformulier noteren (6-2). In zijn slotpartij ging Colin net niet opnieuw in de fout, de laatste klap in wederom een 5e game betekende een beslissende 11-9 ten koste van Lars Huizinga. Eddy voltooide daarna zijn hattrick door winst op Maarten, die nog wel tegenstribbelde, maar na 7-11 en 13-11 boog hij met 11-4 en 11-1 duidelijk het hoofd.

Twee tafels verder speelde Papendrecht 6 een spectaculaire wedstrijd tegen TTVA 2 uit Alblasserdam. Erwin Verhaert begon met een overwinning op Rien de Heer met driemaal 11-6. Daarna speelde Piet den Dikken niet alleen tegen Peter Heumes maar meer nog vooral tegen zichzelf. Deze ongelijke strijd leverde met 8-11 in een 5e game dan ook de gelijkmaker voor de bezoekers op. Ook in de volgende wedstrijd, die tussen dispensatiespeler Lieron Viveen en Erwin Verboom, diende er een 5e game gespeeld te worden. Na 8-11, 11-8, 11-4 en 11-9 was het de jeugdige Papendrechter die met 11-4 aan het langste einde trok. Voor het dubbel mocht 4e teamspeler Matthijs van Hoek zich van de bank verheffen. Samen met Lieron werden Rien en Erwin in 4 games overwonnen, tussenstand 3-1. Mede omdat Piet nog niet geheel in zijn gewone doen was, kon Rien de Papendrechter een vijfde game afdwingen, maar onder de intense aandacht van de volle zaal wist Piet met 11-6 deze zware partij gunstig af te ronden. Hierna had ook Erwin in het begin moeite met het spel van de getalenteerde Verboom, maar na 4-11 en een nipte 12-10 werd het 11-6 en 11-1 (!), tussenstand 5-1. Hierna leek het ijs gebroken voor de Alblasserdammers, alle volgende partijen eindigde in het voordeel van de gastheren, al diende Piet nog wel voor de 3e maal een 5e game te spelen. Met deze dikke 9-1 zege en nog andere concurrenten die deze week punten morsten, staat Papendrecht 6 nu aan kop van de 3e klasse B met slechts één puntje voorsprong op de seniorenselectie van het Arkelse ATV/Viveen.

Na zijn inspanningen bij seniorenteam 6, mocht Lieron Viveen de volgende zaterdagmiddag zijn talenten bij de jeugdselectie van de TTV Papendrecht demonsteren. Opnieuw thuis in de Kooy, nu op het hoofdveld. Voor de 5e competitiewedstrijd ontving Papendrecht 1 de jeugdselectie van Trias uit het Gelderse Twello, de hekkensluiter in deze landelijke C-klasse. Jeremy van der Graaff deed de aftrap en kon zich na 4 games laten feliciteren door Niek Zegers. Lieron had daarna totaal geen moeite met Pim van der Maten, maar Joey Maessen moest tot de bodem om Robert-Jan Schimmel op de knieën te dwingen, 11-4 in de 5e game. Zijn dubbel daarna (samen met Lieron) tegen Niek en Pim was daarentegen weer een eitje (4-0). Wederom in 3 games won Lieron daarna gedecideerd van Zegers (5-0). Jammer dat Jeremy daarna onnodig in 4 games struikelde over Schimmel, want doordat hij en zijn teammaten alle resterende partijen wonnen blijft dat ene tegenpuntje een schoonheidsvlekje. Door de dikke 9-1 zege is de jeugdselectie van de TTV Papendrecht halverwege de voorjaarscompetitie vanaf de 4e plek gestegen naar de koppositie. Ook hier is de voorsprong miniem: slechts één punt verschil met TVO 1 uit Oosterhout.