Maarten Lagendijk en Matthijs Rietveld winnen dubbelkampioenschap 2010 bij de jeugd
20 mei
2010

Ook dit jaar zijn uiteraard de jeugd dubbelkampioenschappen weer gespeeld. Er waren dit jaar helaas maar 8 teams ingeschreven. Diverse leden waren op schoolkamp en zij misten hierdoor dit kampioenschap.

Zowel de jeugd dat op het niveau van pupillen B speelt als de oudste jeugd dat landelijk speelt, was aanwezig.
Er werd gespeeld in 2 poules van 4 teams. Wegens het verschil in niveau kregen alle teams ook een handicap. na de poulefase werd er gespeeld voor de plaatsen 5 t/m 8 en de plaatsen 1 t/m 4, zodat aan het einde van de avond een totaaluitslag bekend gemaakt kon worden.

Om de plaatsen 5 t/m 8 werd verbeten gestreden door de spelers welke als pupillen spelen tegen 3e en 4e klassers, met als uiteindelijke resutaat dat de pupillen de overhand hadden.
Om de 3e en 4e plaats werd gestreden tussen de regerend kampioenen, Laurens Langeveld met Max Kornet, tegen Eduard Burger met Falco Zoutewelle. Hoewel het een hevige strijd was delfden Eduard en Falco het onderspit en grepen dus net naast de prijzen.

In de strijd om de 1e en 2e plaats werd gestreden tussen duo's uit het eerste en het 2e team van de TTV Papendrecht. Na een verbeten strijd legde het duo uit team 2 zich neer bij een nederlaag. Gezien het fanatisme en de leeftijd van deze spelers komt hun tijd nog wel.

Na een avond van veel inzet en speelplezier is de onderstaand eindstand neergezet:
Dubbelkampioenen 2010: Maarten Lagendijk en Matthijs Rietveld
2e Lieron Viveen en Jeremy van de Graaff
3e Laurens Langeveld en Max Kornet
4e Eduard Burger en Falco Zoutewelle
5e Gideon van Veen en Menno Nugteren
6e Lennard van Hal en Koen Kornet
7e Bas Hardenberg en Kevin Nugteren
8e Alex van Loon en Damian Ruts.

Organisator Simon van Sintmaartensdijk wil iedereen bedanken voor hun aanwezigheid en hij verwacht jullie weer op 1 juli voor het "VRIENDSCHAP" toernooi waar jullie met een seniorlid mogen dubbelen.