Jeugdselectie dendert door naar Landelijk B
21 apr

v.l.n.r.: Joey Maessen, Lieron Viveen en Jeremy van der Graaff
Zaterdagmiddag reisde de jeugdselectie naar Twello voor het slotakkoord tegen Trias 1. Papendrecht 1, met één puntje voorsprong koploper in poule D van de landelijke C-klasse, was tot het uiterste gedreven om de hoogst haalbare uitslag te scoren, ervan uitgaande dat concurrent TVO 1 ook optimaal zou presteren. Jeugdleider Rob van den Bos was meegereisd naar Gelderland om de toch wel zenuwachtige spelers zo veel mogelijk te coachen.

Jeremy van der Graaff speelde de openingspartij tegen Niek Zegers, kwam op een 0-2 voorsprong in games en verloor vervolgens de 3e en 4e game. Uiteindelijk overwon hij Niek in de 5e game met een 7-11 resultaat = 0-1. Al vlot werd het 0-2 doordat Lieron Viveen vrij gemakkelijk in 3 games won van Robert-Jan Schimmel en schijnbaar met hetzelfde gemak won Joey Maessen daarna van Pim van der Maten (0-3). In het dubbel leverden beide partijen weer eens echte strijd, na twee overtuigende 4-11 games van Lieron en Joey herstelden de gastheren Niek en Pim knap met 11-6 en 11-5, maar daarna eindige de 5e game toch weer met 6-11 in het voordeel van de Papendrechters (0-4).

Een telefoontje naar Oosterhout wees uit dat concurrent TVO 1 een 2-2 tussenstand kende en nu hoefde Papendrecht 1 nog maar 3 van de resterende 6 partijen te winnen.

Na dit bericht speelde Jeremy onverstoorbaar door en veegde hij met 5-11, 2-11 en 7-11 Robert-Jan van de tafel (0-5). In de 6e partij kreeg Joey geduchte tegenstand van Niek, de beste Trias-speler. Ook Joey diende een beslissende 5e game te spelen en voor de derde maal viel het pingpongballetje in het voordeel van Papendrecht . Tussenstand 0-6 en nog één punt verwijderd van het kampioenschap.
Aan Lieron de eer om dat punt te scoren en hij liet zijn teammaten en de supporters niet lang in spanning: met 5-11, 4-11 en 8-11 dwong hij Pim op de knieën. KAMPIOEN !!!

Voor de statistieken zij nog vermeld dat Jeremy en Joey beiden door winst van hun slotpartij een heuse hattrick achter hun naam op het wedstrijdformulier mochten noteren en dat best man Lieron deze wedstrijd bij hen achterbleef doordat hij zich in de slotpartij tegen Niek met 11-6, 11-3 en 11-8 liet verrassen. Niek Presteerde het om het spel van Lieron te ontregelen.

In 2 seizoenen dendert de jeugdselectie van de hoogste afdelingsklasse naar Landelijk B, de een na hoogste jeugdcompetitie, een fraaie prestatie waaraan ook 4e teamspeler Davey den Boer met twee invalbeurten een wezenlijke bijdrage heeft geleverd.