Rin Visser beste bij de licenties F
27 apr
2010

De F-licenties dienden vanavond via wedstrijden in 2 poules te bepalen wie dit jaar de titel van clubkampioen mag dragen.

In poule A trof Raymond v.d. Linden al in zijn eerste partij Rin Visser en dat is eigenlijk (nog) een trede te hoog, dus werd het een korte maar duidelijk 0-3 verlies. Tegen Kees van Blitterswijk had Kees toch echt een vijfde game nodig om zich als winnaar uit te mogen roepen. Het spel van Nazim Gündem ligt Raymond niet echt dus werd het hier opnieuw een 0-3 verlies. Daarentegen was er zowel tegen Henk v.d. Bosch als tegen Arie Nugteren wederom een beslissende 5e game nodig, helaas voor Raymond wonnen beide opponenten en bleef Raymond na vijf wedstrijden met lege handen en de laatste plaats in poule A. Nazim had lang uitgekeken naar dit clubkampioenschap, maar begon – en dat is niet zo vreemd – met een 3-0 nederlaag tegen Henk. Daarna volgde een knappe 2-3 zege op Rin en een 0-3 winst op Raymond.

Het viel Nazim zwaar tegen dat hij met 1-3 verloor van Arie waarna hij ook nog eens tegen Kees het onderspit delfde. Arie kwam deze avond pas laat op gang, zijn een na laatste partij was de zege op Nazim en in zijn slotpartij won hij met 2-3 van Raymond. Twee zeges waren niet genoeg voor de kruisfinales, op onderling resultaat werd Arie 4e ten koste van Nazim. Kees won zijn openingspartij tegen Arie met het ruime verschil van 13-14 in de 5e game. Vervolgens diende hij ook tegen Raymond een zware 5-pitter te spelen, maar zoals al bekend, met gunstig resultaat. Zoals de meeste poulespelers struikelde ook Kees in 3 games over Henk en was Rin met hetzelfde resultaat ook geen partij voor Kees. Na de slotzege op Nazim noteerde Kees de 3e plaats. Tot de laatste partij gespeeld diende te worden had Henk al 4 overwinningen genoteerd. Zijn tegenstander in de laatste partij was Rin die alleen nog maar van Nazim verloren had. Ogenschijnlijk wist Rin zijn teamgenoot Henk verdiend met 1-3 te verschalken waardoor beiden met 4 overwinningen de kruisfinale bereikt hadden.

In poule B was het Kitty Devilee die degene was die als laatste geklasseerd werd. Alleen tegen Ron Keereweer kon Kitty er (vergeefs) een 5e game uitpersen. Rob van den Bos had zich ook enigszins verkeken op het niveau van de F-licenties, alleen de winst op Kitty impliceerde een 5e plaats. Ron, Jan van Dalen en Piet den Dikken speelden allen 3 gewonnen partijen dus diende het onderlinge resultaat de ranking te bepalen. Crusiaal in dit geheel was de 0-3 nederlaag van Jan tegen Piet mede waardoor Jan uiteindelijk 4e in deze poule werd. Ondanks dat Ron onderling tweemaal een 5-setter speelde was zijn 5-5 resultaat niet voldoende voor een plaats in de kruisfinale, hij werd 3e en Piet noteerde de 2e plaats. De eerste plaats van André Voskuijl was onomstreden, hij won immers van alle tegenstanders. Totdat André Piet tegenkwam had hij slechts één game verspild tegen Ron, voor z’n slotpartij had André toch nog wel 5 games nodig.

Vanwege het hoge tempo dat toernooileider Jan Tillemans er op naliet (velen speelden zware partijen vlak achter elkaar) was er nog tijd om een extra partijtje tussen de afvallers van beide poules te spelen. De strijd tussen de beide no’s 6 werd met 0-3 beslecht in het nadeel van Kitty Devilee (12e) en in het voordeel van Raymond v.d. Linden (11e). Rob van den Bos verzette zich fel tegen Nazim Gündem maar met 9-11, 8-11, 11-8, 11-9 en 9-11 werd hij 10e en Nazim 9e. Bijna net zo fel pareerde Arie Nugteren met succes de aanvallen van Jan van Dalen, met 11-13, 11-7, 11-9 en 11-6 werd Arie 7e en Jan 8e. Ook de strijd tussen de poulenummers 3 was niet zo maar een partijtje: Kees van Blitterswijk tegen Ron Keereweer werd 6-11, 8-11, 11-8, 11-7 en 3-11. Ron liet de partij na een 0-2 voorsprong nog bijna uit zijn handen glijden, maar herstelde zich knap. Kees 6e en Ron 5e.

In de eerste kruisfinale kreeg André Voskuijl het zwaar, Henk v.d. Bosch wilde zich niet zonder slag of stoot overgeven, maar na een 12-14 in de 5e game moest hij toch het hoofd buigen. Op de andere tafel had Rin Visser het ietsje makkelijker tegen Piet den Dikken, Rin hoefde maar 4 games te spelen om de finale te halen.

De strijd om de 3e plaats tussen Henk en Piet werd met 11-6, 5-11, 2-11 en 9-11 beslist in het voordeel van Piet. Hoe langer het toernooi duurde, hoe zwaarder André het kreeg. In de finale pareerde André een verloren 10-12 game met een 13-11 winst, maar daarna denderde Rin met 3-11 en 6-11 over André heen zodat Rin Visser tot de nieuwe clubkampioen licentie F werd gekroond.