Gelijkspel seniorenselectie
19 okt

2 x winst voor Harm Hogendoorn
Ouderwets werd er eenmalig op vrijdagavond gespeeld. Tegenstander Hotak uit Hoogerheide had aan de heren van Papendrecht 1 gevraagd om de wedstrijd te verzetten en een vrijdagavond bleek de enige optie.

De wedstrijd in Hoogerheide was geëindigd in een 8-2 winst voor Hotak, die het vooralsnog prima doen met een 3e plaats op de ranglijst. Na de winst van vorige week in de thuiswedstrijd tegen het Heerlense FÜRST/LYBRAE 1 durfden de Papendrechters het aan om hun man in vorm, Winnie van Rooij, aan de kant te houden.

Het begin was niet in het voordeel van Papendrecht: Colin Baldé verloor de eerste partij in vijf games van Sjoerd Stoffels, Harm Hogendoorn en Eddie van Weelde verloren achtereenvolgens in vier games van Bob van Geffen en invaller Roald Vos.
Het dubbel was de ommekeer, Eddie en Colin versloegen in vier spannende games Bob en Sjoerd. Harm pakte vervolgens het tweede punt, door in een ware kraker Sjoerd te verslaan: een 7-3 en 10-8 achterstand in de vijfde game werden vakkundig weggewerkt.

Colin verloor vervolgens onfortuinlijk in 4 vier close games van Roald waardoor de tussenstand op 2-4 kwam. Net als de zes voorgaande wedstrijden werd ook de zevende pot een spannende wedstrijd: Ed versloeg Bob in vijf games, Bob bleef in de wedstrijd
in Hoogerheide nog ongeslagen.
Door al deze spannende wedstrijden tikte de klok inmiddels 24:00 uur aan en werd besloten de laatste drie wedstrijden op drie tafels tegelijkertijd te spelen. Harm versloeg in de achtste wedstrijd Roald in vier games, Colin verloor in vier games van Bob.
Ed tekende voor het slotakkoord, hij versloeg Sjoerd met 11-7 in de vijfde game, na een 5-7 achterstand.
Zo eindigde deze spannende wedstrijd in een 5-5 gelijkspel.
Volgende week wacht de uitwedstrijd in Oegstgeest tegen Pecos 4, de nummer 6 van de ranglijst.