Hoogste jeugdteam speelt gelijk
13 okt

Joey Maessen dit keer de minste....
Zaterdagmiddag ontving de jeugdselectie, thuis in de Kooij, de selectie van Falco uit Tegelen, de derde Limburgse tegenstander in deze landelijke B-poule.

Lieron beet de spits af en trof in Vienna Pasmans een hele taaie tegenstandster die qua winstpercentage nauwelijks onderdoet voor Lieron. Dat bleek ook nu,
na 9-11 en 7-11 vocht Lieron zich terug met 11-5 en 11-9, maar de zeer tafelvaste bezoekster trok de beslissende game met 11-13 naar zich toe.
Joey Maessen en Jeremy van der Graaff compenseerden het verlies van hun kopman door over Guy Habets resp. Maurice Thijsen te zegevieren.
Na het eerste gewonnen dubbel van het seizoen, vorige week in Middelburg, was er hoop op wederom een extra wedstrijdpuntje, maar Lieron en Joey lieten zich met 7-11, 10-12 en 5-11 overklassen door Vienna en Guy. Tussenstand derhalve 2-2.

In de volgende enkelpartij moest ook Joey constateren dat Vienna deze dag de te kloppen tegenstander was, maar deze dame sloeg Joey gedecideerd met 8, 8 en 7 van tafel.
De zesde wedstrijd gaf Lieron de mogelijkheid om de rug te rechten en in 3 games werd Matthijs daar het slachtoffer van (3-3). Papendrecht 1 kwam vervolgens op voorsprong doordat Jeremy na een 11-8, onverbiddellijk een 11-1 deponeerde, gevolgd door een nipte 11-9 game.
Joey liet zijn hoofd hangen toen hij in de 8e partij eerst nipt met 11-13 van Matthijs verloor, daarna terugkwam met 11-3, maar de volgende 2 games met 7 en 2 uit handen moest geven gaf (4-4).
Als derde tegenstander trachtte Jeremy, die goed speelde zaterdag, als enige Vienna een hak te zetten. Na 7-11 en 4-11 dacht hij het licht boven te hebben en won de 3e game met 11-7. Helaas voor Jeremy werkte Vienna niet langer mee en deponeerde zij een duidelijke 5-11 en een 4-5 tussenstand.
In de slotpartij slaagde Lieron er in om een dreigende nederlaag te voorkomen waarvan Guy het slachtoffer werd. Deze limbo ging in ieder geval met lege handen naar huis.

Resteert een tweede plek in poule B van de landelijke B-klasse, 4 punten achterstand op Middelburg, waarvan de 6-4 nederlaag nog op het netvlies van de Papendrechters staat.
Zaterdag 27 oktober speelt de jeugdselectie tegen Kluis 2, dan als enig team de Kooij vullend. Vanaf 13:00 uur zijn grote aantallen supporters uitgenodigd om Papendrecht 1 aan te moedigen.