Senioren 1: weer verlies, maar niet weggespeeld
17 nov
2012

Vanmiddag ontving de seniorenselectie van de TTV Papendrecht thuis in de Kooy de beoogde kampioen van de 3e divisie F, Bir.nl 1 uit Ede. De koploper hoopte op een grote zege op het al praktisch gedegradeerde Papendrecht 1, maar de bezoekers bemerkten dat team 1 zich niet zonder slag of stoot gewonnen gaf.

Evenals in de eerdere ontmoeting hield Bit kopman Hans de Boer wederom op de bank, aan Papendrechtse zijde daarentegen was hun sterkste speler, Eddie van Weelde, ditmaal wel van de partij. Eddie begon de match tegen de talentvolle Maarten Loeve die gedecideerd met 8-11, 6-11 en 10-12 de stand voor de bezoekers op 0-1 bracht.
Daarna kwam Winnie van Rooij in games 0-2 achter tegen Yorrick Schurink, maar met 12-10 en 11-8 dwong hij Yorrick een vijfde game af die evenwel nipt met 8-11 verloren werd (0-2).

Ook Colin Baldé moest alles uit de kast halen in zijn partij tegen Rogier Kessel. Na een resolute 11-3 kwam Rogier op voorsprong via een nipte 10-12 en een dikkere 6-11 game. Niet zonder de grootste moeite kon ook Colin met 11-9 een beslissende game afdwingen die hij vervolgens eveneens met 11-9 afsloot (1-2).

In het dubbel  waren de bezoekers duidelijk de baas, in 3 games moesten Eddie en Colin hun meerdere erkennen in Yorrick en Maarten (1-3). Hierna gaven Winnie en Maarten een demonstratie goed en spannend tafeltennis. Winnie won de eerste game met 11-9, de tweede game eindigde met de ouderwetse tafeltennis-uitslag  19-21 in het voordeel van Maarten. Helaas blesseerde Winnie zich in de volgende game, het spierscheurtje in zijn slag-arm impliceerde 2 met groot verschil verloren games en de 1-4 tussenstand.

Eddie leek door deze tegenvaller niet van slag gebracht en ging opnieuw goed geconcentreerd de strijd aan met Rogier maar verloor wel de eerste 2 games. Voorzien van adviezen van zijn teamgenoten speelde Eddie vervolgens een dikke 11-4 en een nipte 11-9. De beslissende game viel uiteindelijk met 11-7 in het voordeel van de Papendrechter (2-4).

Dit succes inspireerde uiteraard Colin zodat ook Bit-speler Yorrick onder druk kwam te staan. Ondanks dat de eerste game met 7-11 werd verloren lukte het Colin om in 4 games de stand op 3-4 te brengen, dit uiteraard tot ongenoegen van de kampioen in spé.
Jammer dat Winnie in zijn slotpartij tegen Rogier door zijn spierblessure niet voluit kon spelen, nu kwamen de bezoekers met 9-11, 9-11 en 7-11 op 3-5 en bleef Winnie Winwel deze middag met lege handen.

Ook Colin en Eddie dienden na hun slotpartij van 3 games de tegenstander te feliciteren, waardoor het verschil in de stand tussen Papendrecht 1 en Bit.nl 1 in deze 3e divisiepoule door de 3-7 einduitslag uiteindelijk toch werd onderstreept.

De Papendrechtse seniorenselectie zal volgende week zaterdag in het verre Heerlen tegen FÜRST/LYBRAE een superuitslag moeten scoren om een verblijf in de 3e divisie te prolongeren, terwijl de concurrentie veel punten moet laten liggen. En er is natuurlijk altijd hoop, want de wonderen zijn immers de wereld nog niet uit….