Jeugd Kersttoernooi 2012
21 dec

v.l.n.r.: Lennard van Hal, Jesse Spiering en Colin Lodder
Op donderdag 21 december is het jaarlijkse jeugdkersttoernooi gehouden. De opzet was dit jaar anders. De tafels werden niet, zoals gebruikelijk met obstakels opgesteld, maar er werd een echt toernooi gespeeld. Deze werd gehouden met de jeugdleden welke altijd op donderdag komen trainen. Deze jeugd speelt voor het eerst competitie of traint nog alleen maar. Omdat de drempel voor hen te hoog is om met de clubkampioenschappen mee te doen is voor deze opzet gekozen.
Er hadden zich 14 jeugdleden opgegeven. Er werd gespeeld in 2 poules van elk 7 deelnemers. Een wedstrijd ging om 2 gewonnen sets. I.v.m de tijd speelden de nummers 1 van elke poule voor de plaatsen 1 en 2, de nummers 2 van de poule voor de plaatsen 3 en 4, ect. Iedereen moest dus 7 wedstrijden spelen.

Na een korte uitleg werd er begonnen aan het toernooi. Iedereen was gespannen en nerveus, vooral toen de te winnen prijzen op de wedstrijdtafel kwamen te staan. Er waren 6 bekers om voor de strijden. Het was dus van belang om bij de eerste 3 van de poule te komen. Na elke wedstrijd stonden de deelnemers al weer te trappelen voor de volgende wedstrijd. Al deze zenuwen en spanning werd af en toe onderbroken om weer energie op te doen. In de pauze kregen iedereen iets te drinken en te snoepen. De spanning was helemaal niet meer te snijden toen de poulewedstrijden waren gespeeld. Wie zou er om de 6 bekers gaan strijden?

v.l.n.r. de nummers 6 t/m 1
Er werd gestart met 4 wedstrijden om de plaatsen 7 t/m 14. Hoewel het allemaal 2 setters werden was het verschil in punten per set niet meer dan 2 of 3. Na veel strijd en inzet werd de uiteindelijke stand:
14    Mark Quist
13    Matej Petrovic
12    Derek Dikken
11    Justin Buijs
10    Nander Kroon
9    Wouter Bisschop
8    Aram van  der Graaf
7    Ruben Knevelbaard.

De strijd om de plaatsen 5 en 6 was minder spannend. Arne won eenvoudig in 2 sets van Dirk, 11-4 en 11-6. De strijd om de plaatsen 3 en 4 was spannender. Hoewel ook deze wedstrijd in 2 sets beslist werd waren de setstanden 11-7 en 11-8. Lennard trok aan het langste eind tegen HenkJan.

Voor de plaatsen 1 en 2 werd een echte titanenstrijd geleverd. Jesse won de 1e set en stond in de 2e set voor. Colin kreeg ineens de geest en wist in de 2e set toch toe te slaan en won de set met 7-11.
De derde set werd Jesse te veel. Hoewel hij bleef strijden voor de winst trok hij toch aan het kortste eind. Hij verloor de set met 3-11.

De eindstand was bepaald en de bekers verdeeld.
De eindstand werd:
6    Dirk Imanse
5    Arne Spiering
4    Henk Jan Spuibroek
3    Lennard van Hal
2    Jesse Spiering
1    Colin Lodder

Namens de jeugdcommissie Simon van Sintmaartensdijk.