Seniorenteam 13 kampioen
18 apr

v.l.n.r. Kees Jongkind, Eduard Burger en Ina Wiekart rondom Herman Erkelens
Het was even rekenen, want de spanning van een naderend kampioenschap verdooft de hersenen, maar bij de tussenstand van 5-1 hadden de spelers van Papendrecht 13 wel degelijk de kampioenstitel in de 6e klasse A bereikt en toen werden dan ook spontaan de bloemen uitgereikt.

Met nog één wedstrijd voor de boeg kan het team terugzien op een goede competitie met vooralsnog 8 overwinningen. Alleen de uitwedstrijd tegen concurrent Merwestad 4 werd verloren (6-4), maar met die tegenstander was het puntenverschil na 9 partijen uiteindelijk toch nog tot 15 punten opgelopen.

Alle spelers kunnen terugzien op goede persoonlijke prestaties, allen scoorden een winstpercentage van ruim boven de 50%. De meeste dubbels werden gespeeld door de 19 jarige Eduard Burger en de aanzienlijk oudere Kees Jongkind. Het leeftijdsverschil van 58 jaar – niet ongewoon in de tafeltenniswereld – stond een winstmarge van 100% (5 uit 5) geenszins in de weg. In zijn persoonlijke duels kwam Eduard dit seizoen tot 2 hattricks, teammaatje Ina Wiekart presteerde dit krachttoertje eenmaal. Hattricks waren dit seizoen niet weggelegd voor Kees Jongkind en Herman Erkelens, wat aangeeft dat het team voor elk puntje de strijd achter de tafeltennistafel serieus moest aangaan.

De 5e-klassers binnen deze NTTB-afdeling zijn gewaarschuwd, in het najaar komt Papendrecht 13 er aan!