Kevin Nugteren clubkampioen 2013 4e klassers

v.l.n.r.: Riske, Nugteren en Visser
Over een wens, een focus en een bereikt doel

Het was weer een hele toer voor organisator Piet om het deelnemersveld voor deze avond compleet en stabiel te krijgen. Vakantiegangers, afzeggers, reservespelers, uitvallers en een geblesseerde brachten het aantal uiteindelijk op 8. Ideaal voor twee vierkampen dus, totdat zich ook nog een zieke afmeldde. Eén zevenkamp en een avond hard werken voor de overblijvers. Toch kwam alles nog op het laatste moment goed.

Max Kornet was voor velen al de held van de avond voor er één bal was geslagen. Hij meldde zich op het laatste moment aan, waardoor er toch 2 vierkampen gespeeld konden worden. Applaus bij zowel de start van de avond als bij de prijsuitreiking was zijn verdiende loon. Achter de tafel werd hij echter niet beloond voor deze inzet. Geen gamewinst in 3 poulewedstrijden, maar in het potje om de 7e/8e plaats ging hij met 11-5, 10-12 en 11-5 wel voortvarend van start.

Kees tegen Rin om de 3e plaats
Raymond van der Linden wilde het wel weer eens proberen om het tafeltennis een hele avond vol te houden. Dat lukte vrij behoorlijk, en in de eerste 2 poulewedstrijden was hij zeker niet kansloos. Toch 2x verlies en in de derde pot ging het licht uit. Ook Raymond dus zonder winst, en tegen Max leek het lange tijd dezelfde kant op te gaan. Met 11-7 en 11-8 wist Raymond het tij nog te keren en plaats 7 te veroveren.

Maarten Stehouwer
is een lastige tegenstander en in dit veld een beetje de ‘dark horse’. In de 1e wedstrijd maar nipt verlies tegen Jan Riske. En in de tweede moest Kevin voluit om Maarten eronder te houden. Zelfs een 7-0 achterstand schrok Maarten niet af en de game ging met 15-13 alsnog naar hem. Toch, na 2x verlies, kansloos voor de ereplaatsen, maar tegen Raymond was de 1e winst daar.

Jan Riske
Ron Keereweer beleefde een goede afspiegeling van het hele voorjaar. Het liep allemaal net niet zoals het hoorde, en zeker de forehand liet het afweten. Na verlies tegen Kees van Blitterswijk en winst op Max, wist Ron dat hij moest winnen van Rin Visser om zich voor de halve finale te plaatsen. Dat bleek een kansloze missie, waarna Ron zich in de wedstrijd om plaats 5 en 6 uitleefde tegen de arme Maarten. Ron dus vijfde en Maarten op plek 6.

Voor Kees van Blitterswijk was de eerste match, volgens eigen zeggen, meteen de belangrijkste. Zowel Ron als Kees dichtten zich weinig kans toe tegen Rin, dus hun onderlinge pot zou wellicht beslissend zijn voor de tweede plek in de poule. Kees bleek de sterkste, winst tegen Max en verlies tegen Rin waren volgens verwachting, en dus mocht Kees verder spelen voor de prijzen. Tijd om zich in de tegenstander te bijten kreeg hij niet, want Kevin had de ene halve finale al gewonnen voordat de tweede goed en wel op gang was.

Kevin Nugteren
Rin Visser was in de kleine finale enigszins verrassend de tegenstander van Kees. In de poulewedstrijden ongenaakbaar en 3x winst, maar in de halve finale kwam hij teamgenoot Jan Riske tegen. Twee verdedigend ingestelde spelers die elkaars spel goed kennen: dat zorgt voor een lange en spannende pot. Jan nam met 11-5, 10-12 en 12-10 een voorsprong, kwam in de 4e game terug van een 10-6 achterstand, maar moest na 10-12 toch een beslissende vijfde toestaan. De ballen vielen zeker op het eind zeer ongelukkig voor Rin, waarna Kees (opnieuw) het onderspit moest delven. Rin dus derde, en al voor het 5e (!) achtereenvolgende jaar op het podium.

Jan Riske had bepaald geen gemakkelijke avond, al lijkt zijn eindklassering iets anders te beweren. Moeizame winst in de poule op Maarten en Raymond, maar tegen Kevin ging het potje toch met 11-9 in de vijfde verloren. En daarmee was Jan veroordeeld tot een confrontatie met Rin, iets waar beiden tegenop zagen. Jan toonde in de ruim 100 verspeelde punten méér initiatief en ook al ging dat niet altijd foutloos, de beloning van een finaleplaats kwam er dus toch. En dat was tegen een oude bekende…

Kevin Nugteren vroeg weken geleden al aan organisator Piet of hij bij de 2e/3e-klassers mocht spelen. Dat kon alleen als winnar van de vierdeklassers. En dus werd de wens van Kevin niet onmiddellijk gehonoreerd en werd de focus op dinsdag 14 mei gezet. Driemaal winst in de poule, al was het tegen Jan heel nipt. En Jan was vastberaden revanche te nemen, hij wist nu wat hij tegen Kevin wel moest doen én laten. Echter, ook Kevin had geleerd van hun eerdere partij en hij liet er met 11-3 en 11-5 geen gras over groeien. Het was aan Jan te danken dat het weer een wedstrijd werd na 11-8 in de derde. Maar in de vierde werd de dadendrang van Kevin hem toch teveel en 11-7 had Kevin zijn zeer begeerde plek bij de iets grotere jongens bereikt. Bovendien mag Kevin Nugteren zich een jaar lang Clubkampioen 4e klasse noemen ! En hij is vast van plan er mateloos van te genieten….