Matthijs Rietveld beste jeugdspeler 2010
22 apr
2010

Vanavond kwamen de beste jeugdspelers achter de tafaltennistafels om uit te maken wie een jaar lang de titel clubkampioen 2010 mag dragen.

De beste 2 uit 2 poules mochten via kruisfinales de eindstrijd aangaan. In poule A werd Jeremy van de Graaf ongeslagen 1e en werd Matthijs van Hoek 2e door alleen van Jeremy te verliezen. In poule B werd Lieron Viveen 2e omdat hij alleen van poulewinnaar Matthijs Rietveld verloor.

De strijd tussen beide Matthijsen werd zwaar bevochten en de spanning liep dan ook hoog op. De voorsprong van Rietveld werd steeds door Van Hoek gepareerd (11-8 , 5-11, 11-6 en 10-12). Met hoge cijfers én het kleinst mogelijke verschil won Matthijs Rietveld uiteindelijk de beslissende 5e game met 17-15. Op de andere tafel verloor Lieron na een 11-9 winst vervolgens 3 games met 8-11, 13-15 en 10-12, ook niet echt een walk over voor Jeremy.

Lieron revancheerde zich door in de strijd om de 3e plaats Matthijs van Hoek te verslaan met 7-11, 11-2, 11-5 en 11-7.

De finale tussen Jeremy van de Graaff en Matthijs Rietveld resulteerde in 5-11, 8-11, 11-8 en 10-12, zodat Matthijs Rietveld tot clubkampioen 2010 werd gekroond.