Vincent Kalkman clubkampioen 2013 bij de jeugd
06 jun

v.l.n.r.: Jesse Spiering, Vincent Kalkman, Robin de Korver
Omdat de reguliere organisator voor jeugdtoernooien, Simon van Sintmaartensdijk, zich vanwege de hooikoorts behoorlijk ellendig voerde, vroeg hij op het laatste moment aan Kevin Nugteren of hij hem wilde waarnemen. Eigenlijk had Kevin nog nooit zoiets gedaan, maar, niet gehinderd door enige kennis, zei hij spontaan “ja” tegen Simon. Met voor zich de toernooischema’s van Simon nam Kevin plaats achter het toernooitafeltje, eigenlijk net zoals Piet den Dikken en Simon altijd doen. En hij keek er net zo ernstig bij. Enig verschil was natuurlijk die onmisbare Iphone…..

organisati: Kevin Nugteren
Elf jeugdspelers wilden de strijd tegen elkaar aangaan. Voor hen was het prettig om te constateren dat de 3 landelijk A spelers Lieron Viveen, Joey Maessen en Jeremy van der Graaf dit jaar vrijwillig afzagen van deelname, een nieuwe naam op de wisselbeker was dus een zekerheid.

Poule A kende 6 spelers die in hun onderlinge partijen moesten uitmaken welke 2 er door mochten naar de kruisfinales. Matej Petrovic had eigenlijk nog nauwelijks echte wedstrijden gespeeld en deze avond met 5 partijen én 5 nederlagen moet hij gewoon als een ervaring rijker beschouwen. Wij zijn allemaal ooit zo begonnen Matej ! Hetzelfde geldt natuurlijk voor Justin Buijs, al won hij wel een partijtje (ja, van Matej). De vierde plaats in deze poule werd ingenomen door Dirk Imanse, ook een nieuwe naam bij de toernooien. Dirk begon met 3 nederlagen, maar eindigde met twee overwinningen. (ja lezer, van Matej en van Dirk). Je kon zien dat competitiespeler Ruben Singewald wat meer wedstrijdervaring had. Hij begon zijn toernooi met 3 overwinningen achter elkaar, dat zag er veelbelovend uit, maar de laatste twee, Jesse Spiering en Vincent Kalkman waren te sterk voor hem, hij werd derde in de poule.
Vincent was nog ongeslagen (en al zeker van de kruisfinale) toen hij in zijn laatste poulewedstrijd Jesse aan de andere kant van de tafel trof. Vincent begon met een gewonnen game, maar Jesse kwam knap terug en wist de partij en de poulewinst op zijn naam te brengen.

3e prijs Robin de Korver
In poule B hoefden de spelers weliswaar slechts 4 maal een partijtje te spelen, maar ook hier geldt dat je in een toernooi praktisch alles moet winnen wil je in de prijzen vallen. Voor Mark Quist is het nog niet zo ver. Met nog weinig ervaring in de tafeltennissport valt het niet mee om een partij te winnen, maar ook hier geldt: weer een ervaring rijker. Mees Boer mocht zich na 3 nederlagen ook een keer laten feliciteren, met dank aan Mark. Arne Spiering begon tot zijn teleurstelling met 2 nederlagen, maar wist daarna te winnen van Mark en Mees, een 3e plaats in deze poule voor hem. Robin de Korver en Lennard van Hal, ervaren competitiespelers, mochten samen naar de kruisfinales. Alleen nog even onderling uitmaken wie de beste in de poule zou worden: dat werd Robin na games van 11-4 en 12-10.

2/3 deel kampioen Papendrecht 2
Tussen de bedrijven door werden de competitiespelers van Papendrecht 2, de kampioenen van de 4e klasse A, gehuldigd. Vincent Kalkman en Robin de Korver waren blij met de eer, de medaille en de forse zak snoep. De wegens ziekte afwezige teammaat Colin Lodder krijgt zijn beloning later natuurlijk ook. Jammer dat hij er niet bij stond op de foto.

2e plaats Jesse Spiering
Kruisfinales
Zoals gebruikelijk speelden de poulewinnaars tegen de no. 2 van de andere poules, dus:
a) Vincent – Robin, welke partij Vincent met veel moeite met 3-2 wist te winnen en
b) Lennard – Jesse die Jesse met 0-3 won.

kampioen 2013 Vincent Kalkman
3e/4e plaats
Het is altijd wat wrang dat de verliezer met lege handen naar huis moet, maar zo gaat dat nou eenmaal bij toernooien (met uitzondering bij de judosport, geloof ik ?). Lennard moest het opnemen tegen Robin, beide spelen competitie op hetzelfde niveau in de 4e klasse. Robin had goede hoop, maar hij kreeg de uiteindelijke overwinning niet cadeau. Lennard gaf knap tegenstand en hij maakte het Robin erg moeilijk. Uiteindelijk werd het 1-3 in het voordeel dus van Robin.

Finale
Het lijkt een ongelijke strijd tussen de competitiespelers Vincent en Jesse, Vincent is ouder, aanmerkelijk groter en speelt in de 4e klasse en Jesse noteert met zijn geringere lengte en zijn pupillenniveau natuurlijk minder, maar dat verschil was in deze finale eigenlijk niet te zien. Jesse hield Vincent onder grote druk en hij liet zich niet imponeren. Vincent op zijn beurt wist onder de druk van Jesse uit te komen en bleef goed geconcentreerd spelen. De partij eindigde uiteindelijk met 1-3 in het voordeel van Vincent, zodat het klassement kon worden opgemaakt:

3e plaats Robin de Korver
2e plaats Jesse Spiering en
1e plaats Vincent Kalkman, clubkampioen 2013 bij de jeugd van de TTV Papendrecht.