Papendrecht 14 kampioen !!!

vlnr achter: Drago, Kees en Han. Voor: Erik, Joop en Gerda.
In de voorlaatste wedstrijd van de najaarscompetitie hebben de spelers van Papendrecht 14 de naaste concurrent Dordrecht 6 definitief achter zich gelaten. Na een nipte 6-4 overwinning kon het kampioenschap in de 6e klasse A gevierd worden.

Het seizoen begon moeizaam voor het laatste team van Papendrecht, eerst een gelijkspel tegen Sliedrecht 6 en daarna een kleine 6-4 winst op Merwestad 5. Toen Joop Smit problemen aan zijn knie kreeg, kon -net op tijd- Drago Bikarevic aan het team toegevoegd worden en dat bleek achteraf een reuze versterking. Drago speelde vanaf de 3e match zes achtereenvolgende partijen en hij bleef deze gehele reeks ongeslagen, ergo hij behield de altijd fel benijde 100% status.
In deze periode droeg ook Han Teunisse met een persoonlijke score van 67% flink bij aan het puntentotaal van team 14.

Bij de start van de kampioenswedstrijd tegen concurrent Dordrecht 6 had Papendrecht 14 nog slechts 4 punten nodig, maar, zoals vaak het geval, het team begon met 2 verliespartijen, zowel Erik Koele als Gerda Deumer trokken aan het kortste eind. Ook Kees Kleijn begon met een gameverlies, maar Kees herpakte zich en pakte met 3-1 het eerste punt. Samen met Gerda werd de tussenstand vervolgens op 2-2 gezet.
Gerda vergaarde het derde punt met een 4-games winstpartij, waarna het aan Erik was om het kampioenspunt te vergaren. En dat lukte hem eveneens in 4 games.
Ergo: kampioen in de 6e klasse A !!!

Zie ook het wedstrijdverslag van Joop Smit op de competitiepagina van Papendrecht 14.