Vriendschapsbokaal voor Ruben en Harm
20 jun
2014

Na een avond vol strijd en inzet zijn Ruben Singewald en Harm Hogendoorn kampioen geworden van het Vriendschapstoernooi 2014.

Toernooi-organisator Simon van Sintmaartensdijk tekende het volgende verslag op:

Op vrijdag 20 juni jl. is het traditionele Vriendschapstoernooi weer gehouden. Gelijk na het ophangen van de inschrijflijst stonden al 2 teams ingeschreven. 2 dagen voor aanvang van het toernooi waren het er 3. Te weinig voor een toernooi natuurlijk. Het koste de organisator dan ook een avond bellen om een redelijk deelnemersveld bijeen te krijgen. Uiteindelijk kon het toernooi gestart worden met 10 deelnemende teams.

Ruben Singewald, inschrijver 1, begon te zweten toen de klok richting 20.00 uur ging. Wat bleek: zijn dubbelpartner, Harm Hogendoorn, was in geen velden of wegen te bekennen. Na een belletje bleek dat Harm als aanvangstijd 20.30 uur in zijn agenda had staan, waarom ook vroeger beginnen met al de jeugdleden die een keer laat naar bed mogen ?
Op de deelnemerslijst prijkten de namen van 4 families . Mees had zijn vader Hans Boer, Justin zijn vader Willem Buijs, Dirk zijn vader Arne Imanse en Nander Kroon zijn oom Ewout van Lambaart gestrikt om samen te spelen.
Moos Markesteijn begon geblesseerd aan het toernooi. Hij was namelijk gevallen met de fiets toen hij op de terugweg was van een ziekenhuisbezoek aan Kevin van Nugteren, met als gevolg dat zijn linkerhand in het verband moest.

Na een vertraging van ca. 25 minuten werd er om 20.25 uur gestart met het toernooi. Aan toeschouwers geen gebrek. Diverse seniorleden die kwamen trainen, pakten een stoel uit de kantine en schoven aan op de tribunes naast de ouders van de jeugdleden.

Vanaf het begin werd fanatiek en met veel overgave gespeeld. De geweldige wisselbeker stond immers op het spel. Na 5 speelronden stonden 4 team met 5 winstpunten gelijk bovenaan. Tijd voor een pauze, na de pauze moesten deze teams het tegen elkaar opnemen. Tijd om de strijdplannen te bespreken tijdens de pauze.
In de pauze werden wij verrast met een bezoek van Kevin van Nugteren. Hij was net ontslagen uit het ziekenhuis na een zware rugoperatie. Natuurlijk wensen wij Kevin een voorspoedig herstel en hopen dat hij volgend jaar weer van de partij zal zijn.
De eerste wedstrijd na de pauze was voor Ruben en Harm een pittige. Lennard van Hal en Rob van de Bos boden hevige tegenstand met als eindresultaat, 11-9 in de derde set voor Ruben en Harm. De andere koplopers hadden het makkelijker en wonnen hun wedstrijd in 2 sets.

In de 7e en 8e ronde haakten Arne Spiering met Lieron Viveen en Robin de Korver met Jan van Dalen af. Zij verloren hun partijen. De 9e ronde zou uitkomst bieden wie er met welke prijs vandoor ging. Ruben en Harm namen het op tegen de eveneens ongeslagen Colin Lodder met Colin Baldé. Na een gelijk opgaande strijd delfden Colin en Colin met resp. 12-10 en 12-10 het spit.

Voor de derde plaats ging het tussen Arne Spiering met Lieron Viveen en Robin de Korver met Jan van Dalen.  Deze wedstrijd ging de 1e twee sets gelijk op . Een derde set moest de beslissing brengen. Duidelijk werd in deze set dat het lange toernooi veel krachten had gekost. Robin en Jan wonnen deze set met 11-4.
De prijzen werden uitgereikt door Ina Wiekart, oud lid van ttv De Vriendschap.

In willekeurige volgorde wil ik onderstaande teams bedanken voor hun inzet en strijdlust:
- Menno van Nugteren met Moos Markesteijn
- Justin Buijs met Willem Buijs
- Nander Kroon met Ewout van Lambaart
- Dirk Imanse met Arne Imanse
- Mees Boer met Hans Boer
- Arne Speiring met Lieron  iveen
- Lennard van Hal met Rob van den Bos.

De prijzen werden verdeeld onder:
1e Ruben Singewald met Harm Hogendoorn
2e Colin Lodder met Colin Baldé