Uit de laatste bestuursvergadering
29 okt

onze penningmeester
Afgelopen maandagavond kroop het voltallig Bestuur bij elkaar om alle perikelen van de TTV Papendrecht weer eens te bespreken, overigens voor de 5e keer al dit jaar. Omdat de vergadering aanzienlijk langer duurde dan gebruikelijk (bijna 4 uur) leverde het besprokene genoeg stof op om daarvan verslag te doen.

Jeugdopleiding en -werving
Onze jeugdtrainer Bas Bisschop was uitgenodigd om aan het begin van de avond verslag te doen over het reilen en zeilen bij de jeugd. Bas is zeer enthousiast over de huidige groep. Bas geeft aan ook op langer termijn verzekerd te willen zijn van genoeg jeugdleden en met zijn bekende passie opperde hij het idee om de komende tijd actief nieuwe jeugdleden te werven bij de Papendrechtse basisscholen. Het Bestuur omarmt zijn enthousiasme en verzocht Bas om een Plan van aanpak te schrijven.

De gebruikelijke onderwerpen
Na een goede 3 kwartier vertrok Bas en kreeg het vergaderavondje weer het bekende ritueel van goedkeuring notulen vorig overleg, werden de actiepunten en de besluitenlijst weer doorgenomen, volgden mededelingen en ingekomen stukken, passeerde de competitie bij de jeugd en de senioren. En passant werd besloten om het komende 70-jarig jubileum in 2016 over te slaan en in 2021 het 75-jarig bestaan van de TTV Papendrecht te vieren.

Dat de huidige bestuursleden veel routine hebben in het behandelen van tal van onderwerpen en zich over het algemeen goed aan de vergaderdiscipline houden is een leerproces voor Kevin Nugteren die als aankomend jeugdleider sinds kort de vergaderingen mag bijwonen. Hij wist niet dat er zóveel afspeelde binnen onze tafeltennisclub.

Financiën
Het onderwerp waar langer dan gebruikelijk bij werd stilgestaan kwam aan het eind van de avond toen de penningmeester aan de hand van vele gedetailleerde spreadsheets aantoonde dat de rek op het gebied van de consumptieprijzen er nu écht wel uit was. Als de conclusies van de laatste overzichten evenredig worden doorgetrokken zal er structureel verlies te zien zijn.
Een tweede zorgpunt is de dreigende –forse- verhoging van de bondscontributie. In komende regionale en landelijke overleggen met de NTTB zal de voorzitter eerst eind van dit kasjaar meer weten, maar onvermijdelijk zal zijn dat naast de consumptieprijzen ook de contributies zullen moeten worden verhoogd. Verhoging van beide kan best een impact hebben voor onze leden en mede daarom besluit het Bestuur om tijdens de financiële ledenvergadering op 10 december a.s. voor te stellen om de begroting 2015 (niet afwijkend van 2014) goed te keuren en d.m.v. interen op het vermogen, de prijzen voor contributies en consumpties vooralsnog ongewijzigd te laten. In de jaarlijkse ALV (begin 2015) kan vervolgens worden bezien of de begroting tussentijds alsnog aanpassing behoeft.