Kersttoernooi jeugd 2014
18 dec
2014

Nu het einde van het jaar nadert wordt traditiegetrouw een week voor de kerst het jeugdkersttoernooi gespeeld. Een enorm aantal van liefst 17 spelers had zich opgegeven. De basis hiervan was natuurlijk de 4 teams van de jeugd die kampioen waren geworden en deze avond gehuldigd zouden worden. (Zie ook het eerder geplaatste nieuws-item met groepsfoto.)

De spelers werden ingedeeld in 2 poules, resp. 8 en 9 spelers per poule gingen de strijd met elkaar aan. Gespeeld werd er met handicap, een punt per klasse verschil, en om 2 gewonnen sets. De nummers 1 van de poules zouden strijden om de plaatsen 1 en 2, de nummers 2 om de plaatsen 3 en 4 etc.

Om even voor 19.00 uur werd er gestart. Het schema werd strak in de hand gehouden i.v.m. met de beperkte tijd en de jeugdige leeftijd van de spelers. Vanaf de eerste bal werd met veel inzet en strijdlust gespeeld. Na 5 rondes werd er een pauze ingelast. Spelers en ouders werden onrustig en nerveus. De kampioenen van de najaarscompetitie werden immers gehuldigd.

Simon van Sintmaartensdijk
Na een kleine toespraak werd overgegaan op de huldiging. Maar liefs 4 van de 5 jeugdteams waren kampioen geworden:

Papendrecht 1: 3e klasse poule B
-    Vincent Kalkman
-    Robin de Korver
-    Colin Lodder
Papendrecht 2: 3e klasse poule D
-    Arne Spiering
-    Menno Nugteren
-    Gideon van Veen
Papendrecht 3: 4e klasse poule E
-    Ruben Singewald
-    Lennard van Hal
-    Dirk Imanse
Papendrecht 5: Pupillen C poule B
-    Mees Boer
-    Thomas Akerboom
-    Mark Quist

Speciale aandacht werd er besteed aan Mees Boes. Hij wist na 24 gespeelde partijen uit te komen op 24 winst partijen, een geweldige score van 100%.
Uiteraard werd de trainer ook in het zonnetje gezet. Ook voor hem een geweldige prestatie om zoveel kampioenen voort te brengen, uiteraard moet het talent wel in de speler zitten en dan is het de taak van de trainer om het eruit te halen. Voor hem een bos bloemen als dank.

Simon bedankt Bas Bisschop
Na alle huldigingen en het nuttigen van een drankje werd de strijd weer aangevangen met het vervolg van de poule wedstrijden. Door het grote aantal deelnemers liep het in de tijd iets uit. Na bijna 2 uur strijd werd er door 6 spelers gestreden om de bekers, maar uiteraard werden ook de overige deelnemers niet vergeten.
De opa van Ruben Singewald, had voor elke deelnemer een aandenken geregeld. Aan de spelers die buiten de prijzen vielen werd een medaille uitgereikt: Ian Melchionda, Mees Boer, Nander Kroon, Thomas Akerboom, Menno Nugteren, Robin de Korver, Matej Petrovic, Lucas Maskell, Mark Quist, Justin Buijs en Gideon van Veen, bedankt voor jullie inzet en strijdlust.

De strijd om plek 5 en 6 ging tussen Colin Lodder en Arne Spiering. Met een miniem verschil wonnen beide spelers een set, 9-11 en 13-11. Dit beloofde wat in de 3e set. Ook hierin was het verschil klein. Uiteindelijk trok Colin aan het langste eind en wist met 13-11 te winnen.
De strijd om de plekken 3 en 4 ging tussen Lennard van Hal en Dirk Imanse, 2 teamgenoten uit Papendrecht 3. Na 2 sets vol spanning wist Lennard in 2 sets te winnen. Hij had hier wel 2 keer een verlenging voor nodig. 13-11 en 13-11

Ruben wint de finale van Vincent
Ruben Singewald en Vincent Kalkman prepareerden hun plankjes voor de strijd om de plaatsen 1 en 2. Vincent was licht favoriet. Hij speelt immers een klasse hoger. Ruben liet zich niet uit het veld slaan en wist de 1e set te winnen, 11-9. In de 2e set was hij het even kwijt, hij verloor kansloos met 2-11. Zou hij zich voor de 3e set kunnen herpakken? De strijd in de set ging gelijk op en met het minimale verschil van 2 punten wist Ruben te winnen, 11-9.

Van deze gezellige en sportieve avond zijn er een paar foto's gemaakt die jullie kunnen bekijken in de rubriek foto's, elders op deze website.

Om 22.30 uur (véél later dan gepland, sorry) werden de prijzen uitgereikt door onze voorzitter, Jan van Dalen.
Jonge lui bedankt voor jullie strijdlust en inzet. Rest mij nog fijne dagen toe te wensen en een gezond 2015

Namens de jeugdcommissie
Simon van Sintmaartensdijk.