Annika Mars bij de prijswinnaars ZHK 2015
11 jan
2015

Met een ongekend hoog aantal Papendrechtse deelnemers aan de Zuid-Hollandse Kampioenschappen 2015 dit weekend was de TTV Papendrecht weer eens goed vertegenwoordigd.

Zaterdag namen 8 jeugdleden en zondag eveneens 8 seniorleden plaats achter de tafeltennistafels om vlak voor het begin van de voorjaarscompetitie hun krachten te meten met spelers die ze meestal in de competitie niet tegenkomen.

Annika Mars begeleidde zaterdag de jeugd en zondag speelde ze zelf in het dubbeltoernooi, samen met Bianca de Haas van de Treffers (R) behaalde ze de 2e plaats.

Hieronder haar stukje over de ZHK afgelopen zaterdag voor de jeugd:

Zuid-Hollandse kampioenschappen jeugd.
Deelnemers: Mees Boer, Thomas Akerboom, Dirk Imanse, Ruben Singewald, Lennard van Hal, Robin de Korver, Arne Spiering en Colin Lodder.
10 januari, daar stonden we dan 8:30 voor het tafeltennis gebouw TTV Papendrecht om te verzamelen. Sommigen waren nog niet echt wakker en sommigen waren al vol energie. We verdeelden ons onder de auto’s van de vader van Mees, vader van Lennard en Kevin. Natuurlijk was de opa van Ruben ook van de partij en reed met 1 van de auto’s mee. Precies 9:00 kwamen we aan in Schiedam bij de Margriethal (na dat Kevin verkeerd was gereden). Gelukkig was het nog niet zo druk dus de jongens konden allemaal rustig gaan inspelen.

Na het inspelen ben ik gaan kijken waar iedereen zijn poulewedstrijden moest spelen. Iedereen speelde verdeeld over de zaal, dus ik probeerde me zo veel mogelijk te verspreiden. Bij elke tafel waren spannende wedstrijden te zien en de deelnemers gaven zich niet zomaar gewonnen.

Na de spannende pouleronde was dit de tussenstand:
Naam
Kadetten E 5e Troostronde
Arne
Junioren E 3e Troostronde

Na de poule hadden de meesten even rust om wat te gaan eten en drinken. Ik heb de eerste vervolgronde voor iedereen opgezocht, daarna mochten ze het zelf op het schema bekijken.
Helaas verloren Dirk, Lennard, Robin na de poule een wedstrijd waardoor ze in de troostronde doorgingen voor de plaatsing.
Het was bij de jeugd zo ingedeeld dat iedereen bleef doorspelen tot dat iedereen zijn plaats in de deelnemerslijst kenbaar was. Waardoor het heel moeilijk te volgen was op welke plek uiteindelijk iedereen is geëindigd.
Uiteindelijk zat Colin als laatst nog in de hoofdronde. Hij won de wedstrijden na de poule en kwam hierdoor in de halve finale. In de halve finale had hij een hele moeilijke tegenstander van TTV Dordrecht, waar die helaas geen grip op kreeg. (deze jongen vond ik redelijk irritant, schreeuwde letterlijk bij elk punt). Uiteindelijk verloor Colin die in 4e.
Daarna moest die nog voor de ¾ plek spelen. Dat was een hele spannende wedstrijd. Die hij uiteindelijk net aan in de 5e verloor. Ze waren heel erg aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk werd Colin 4e in de junioren E .
Uiteindelijk kunnen we zeggen dat het een leerzame en leuke ervaring was voor de jeugd. Ik vond het zelf ook heel leuk dat er familie van de jongens kwam kijken. Het was een geslaagd toernooi! Hopelijk volgen hierna nog meer toernooien waar de jeugd veel van gaat leren.
Bekijk de foto's hier.