Supersub is niet normaal
30 sep
2015

Voor de wedstrijd tegen de directe concurrent om de koppositie in de 5e klasse B, het Schiedamse Diveko 2, moest Papendrecht 10 helaas een beroep doen op een invaller, omdat teamspeelster Kitty Devilee vorige week opnieuw last kreeg van een schouderblessure. Gelukkig was Moos Markesteijn van Papendrecht 11 bereid om in deze thuiswedstrijd in te vallen.
De reguliere spelers Kees van Blitterswijk en Jan Tillemans stonden scherp om het onderste uit de kast te halen tegen deze concurrent. Zonder grote  problemen (éénmaal een game van 12-10) hoefde Kees slechts 9 games te spelen voor zijn hattrick. Ook Jan ging goed van start (6 winstgames), maar in zijn slotpartij tegen rolstoelspeler Rinus v.d. Zouwen kon hij zich pas na de 5e beslissende game laten feliciteren. Het dubbel van Jan en Kees liep gesmeerd met 11-6, 11-6 en 11-9, intussen 7-0 !
Invaller Moos op zijn beurt speelde eveneens een hattrick, al had hij er dan in totaal 11 games voor nodig. Heel opmerkelijk was dat Moos zich daar van te voren al op ingesteld had, getuige zijn T-shirt onder zijn clubshirt waarop de bevestiging wat menigeen al dacht: " I'm not normal ".....