Nieuwe opklapbare tafels
2015

Er zijn drie nieuwe tafeltennistafels aangeschaft !  In overleg met de deskundigen binnen onze vereniging is dit keer gekozen voor de uitklapbare Joola Rollomat 25.

Nadat de tafels  vrijdagmiddag via een grote truck met oplegger in onderdelen werden afgeleverd en binnengesjouwd moesten worden,  hebben dezelfde 3 leden vandaag op hun vrije zaterdag de tafels gemonteerd. Onze materiaal(vak)man Rob van Lambaart wist zich geassisteerd door Nico van Meeteren en Moos Markesteijn. Gezamenlijk deden ze precies wat Rob voorschreef.

Even leek het er op dat er wat metalen plaatjes als extra gewicht waren meegeleverd, maar uiteindelijk bleken ook deze plaatjes in het geheel te passen. En ja hoor, nu zijn ze gemonteerd en binnen enkele seconden bruikbaar.

Voor competitiewedstrijden krijgen de nieuwe tafels de voorkeur, dus die worden het eerst opgezet, daarna de trainingstafels.

Een kleine instructie: rijd eerst rustig, liefst met 2 man, de tafel naar de gewenste plaats. Even opletten hoe je de tafels uitklapt: de tafelhelft met beide handen bovenaan vasthouden, dan eerst met de rechtervoet pedaal no. 1 indrukken, vervolgens met de linkervoet pedaal no. 2 indrukken en de tafelhelft langzaam laten zakken. Voor de andere tafelhelft geldt uiteraard dezelfde werkwijze.

Kijk even naar de instructie met foto’s op onze fotopagina: http://www.ttvpapendrecht.nl/Fotos/40/nieuwe-opklapbare-tafels
Het netje is al voorgemonteerd, dus je kan onmiddellijk spelen.

Waarschuwing:  “De eerstvolgende die met zijn batje op de tafels slaat krijgt hoogstpersoonlijk van mij een klap voor zijn kanus”, aldus Moos.

De komende tijd zullen er enkele tafels worden afgestoten, liefhebbers kunnen zich melden bij Moos, er wordt gewerkt met een wachtlijst. Op dit moment is er nog geen prijs bekend, de penningmeester is momenteel op vakantie.