Goed en realistisch jeugdbeleid is al jaren de grote kracht van tafeltennisvereniging Papendrecht.
03 feb

Annika en Bas
Al vele jaren wordt er door het bestuur van tafeltennisvereniging TTV Papendrecht een goed en gedegen jeugdbeleid binnen de vereniging gevoerd. Een beleid waarbij  jeugdleden op een veilige en goede manier kunnen sporten. Naast de sportieve ontwikkeling van de jeugdspeler neemt het sociale aspect een bijzondere plaats in binnen de vereniging.

Ons motto is dan ook al jaren: iedereen is welkom op de vereniging,  een ieder op zijn of haar spelniveau waarbij iedereen normale en fatsoenlijke sociale gedragsnormen in acht neemt.

Sinds de zomer van 2012 is jeugdtrainer Bas Bisschop uit Sliedrecht opnieuw verbonden aan tafeltennisvereniging Papendrecht als jeugdtrainer. Eerder was hij al actief binnen de vereniging als jeugdtrainer gedurende de periode 1997 tot en met 2002.  Bas verzorgt de training voor de jeugdleden op dinsdagavond tussen 18.45 en 19.45 uur. Naast het verzorgen van jeugdtraining houdt Bas zich tevens bezig met het verder meehelpen en ontwikkelen van verschillende activiteiten ten behoeve van de jeugdafdeling. Een van zijn taken is o.a.  het organiseren van de clinics “Hart voor Sport” voor kinderen van de basisscholen in Papendrecht. Op de woensdagmiddagen 16 maart, 23 maart, 30 maart, 6 april en 13 april 2016 zijn scholieren tussen 13.00 en 15.00 uur welkom in sportzaal  “De Kooij”  Pieter Zeemanlaan 39 te Papendrecht om  kennis te komen maken met de tafeltennissport. De leerlingen kunnen zich opgeven via hun school.

Vanaf januari 2016 is jeugdtrainster Annika Mars uit Ridderkerk ook actief binnen de jeugdafdeling van tafeltennisvereniging TTV Papendrecht.  Annika verzorgt de jeugdtraining op donderdagavond tussen 18.45 en 19.45 uur. Daarnaast zorgt Annika voor een stuk begeleiding van jeugdspelers bij competitiewedstrijden en toernooien.

Naast het trainen op dinsdag en donderdag, het spelen van diverse toernooien, zijn de Papendrechtse jeugdleden ook actief in de jeugdcompetitie van afdeling West van de NTTB. Met vier teams is de vereniging vertegenwoordigd, het eerste team jeugdteam komt uit in de tweede klasse. De thuiswedstrijden worden altijd op zaterdagmiddag gespeeld, eveneens in sportzaal “De Kooij”.

Nu al zin om eens een kijkje te komen nemen en een balletje te komen slaan tijdens de jeugdtraining? Kom dan gezellig langs op de trainingsavonden. Je bent welkom. Graag tot ziens.