ALV: héél veel onderwerpen behandeld binnen één uur
13 apr
2016

Mede dankzij een goede voorbereiding is het gelukt om afgelopen woensdagavond een overvolle agenda in slechts één uurtje te be- en ook af te handelen. Een volledig bezette kantine had daar wel waardering voor.

Vooruitlopend op de notulen die ditmaal door Annika Mars worden verzorgd, hierbij een kort overzicht van alle items die aan de orde zijn geweest:
- De notulen van de ALV 2014 en van de ALV begroting 2016 werden zonder commentaar goedgekeurd en ook het verslag over het verenigingsjaar, zorgvuldig samengesteld door secretaris Moos Markesteijn, werd zonder slag of stoot aangenomen.
- Vervolgens was er de aandacht voor liefst 5 jubilarissen: Erik Koele (25 jaar) en Gerda Riet (40 jaar) waren verhinderd en krijgen later de bloemen met attentie. Wel aanwezig waren bestuurslid Nico van Meeteren (40 jaar), en de veteranen Gijs Ton en Jan Schoon voor hun 50-jarig jubileum

100 jaar lidmaatschap
- Bestuurslid Nico van Meeteren werd herkozen voor een nieuwe periode van 3 jaar en als vervanger voor het aftredende bestuurslid Gijs Ton wilde Bas Hardenberg wel tot het bestuur toetreden, welkom Bas !. Overigens blijft Gijs nog wel de lief-en-leed- en de klaverjasactiviteiten verzorgen. Voor zijn jarenlange inzet werd Gijs benoemd tot Lid van Verdienste van de TTV Papendrecht en voegt hij zich tot het clubje Leden van Verdienste waartoe Jan Schoon en Jan Tillemans behoren.

(let op de beeldkrant...)
- Bijzondere aandacht was er vervolgens voor voorzitter Jan van Dalen die na een lange periode van 12 jaar zijn functie neerlegde. Zo gebeurt er jarenlang niets met benoemingen, nu was er voor Jan van Dalen de titel van erelid.
- Op voorstel van het Bestuur werd vervolgens Rob van den Bos met algemene instemming van de ledenvergadering benoemd tot onze nieuwe voorzitter, welkom Rob !

- De kascommissie van Kees van Blitterswijk en Eef Schouten had geen onvolkomenheden in de financiële boekhouding geconstateerd. Het aftredende commissielid Eef wordt opgevolgd door Niek van Westen, nieuwe reserve werd Nazim Gündem. Het hoeft dan ook geen betoog dat aan het eind van de vergadering de financiële verantwoording over 2015 zonder één kritische vraag werd geaccepteerd. Penningmeester Patrick van Vooren werd voor zijn financiële boekhouding gedechargeerd, uiteraard ook met dank aan steun en toeverlaat Rin Visser. De diverse foto’s behorende bij dit intensieve uurtje zijn te bewonderen in de fotorubriek.
- Onmiddellijk na de ALV konden 32 klaverjassers weer de kaarten schudden voor alweer het 5e klaverjastoernooi dit jaar met opnieuw een nieuwe winnaar, zie de rubriek “EnDanDit”.