Colin Lodder opnieuw clubkampioen bij de jeugd

Daan Krijgsman winnaar van de groep niet-competitiespelers.

Traditiegetrouw wordt 2 weken na de voorjaarscompetitie de clubkampioenschappen enkelspel voor de jeugd gehouden. Dit jaar werd er voor het eerst gespeeld in 2 groepen, competitiespelers en de NIET competitiespelers.

Bij de niet competitiespelers hadden zich 4 deelnemers ingeschreven. Tijdens het opzetten van de tafels deelde Annika Mars al dat er nog wel een paar bij zouden komen. Inderdaad, net voor aanvang kwamen er nog 2 bij. De wedstrijdleider had hierop al ingespeeld en haalde een blanco schema van een 6 mans poel uit de tas. Het duurde even voordat alle wedstrijdblaadjes ingevuld waren, maar met een vertraging van ca 10 minuten werd een aanvang gemaakt met de wedstrijden.

Er werd gespeeld om 2 gewonnen sets per wedstrijd en met handicap. De wat mindere spelers kregen punten voor tegen de wat sterkere speler.

Nanoek (het enige meisje in ons midden), Daan, Luuk, Mart-Jan, Arfan en Thomas startten vol goede moed en met toch wel een beetje spanning met hun wedstrijden. Nanoek weerde zich kranig en wist Arfan tot het uiterste te dwingen. Ze verloor echter nipt in 2 maal 11-13.

De gebroeders Krijgsman, Daan en Luuk, wisten vrij eenvoudig hun eerste 3 wedstrijden te winnen. Mart-Jan startte voortvarend met een overwinning op Arfan, 11-6 en 11-3. Zijn volgende 3 wedstrijden gingen echter verloren. Thomas verloor zijn 1e wedstrijd van Daan, 11-5 en 11-9. Hij herpakte zich hierna en wist zijn volgende 4 wedstrijden te winnen. Door zijn overwinning op Luuk raakte Luuk zijn ongeslagen status kwijt. In de laatste ronde speelden de broers tegen elkaar. Daan, die nog ongeslagen was, verloor de eerste set met 9-11, dit bracht bij Luuk de hoop naar boven om bij een overwinning op gelijke hoogte te komen met zijn broer. Helaas verloor Luuk de volgende 2 sets, 11-6 en 11-4. Hierdoor was Daan ongeslagen en dus de kampioen.

De uitslag:
1e Daan Krijgsman
2e Thomas van Poelgeest
3e Luuk Krijgsman
Arfan Mahmud
Nanoek Heykamp
Mart-Jan Oudshoorn.

Met een medaille en voor iedereen een zak snoep, hoe hoger in de uitslag hoe voller de zak snoep, werden de deelnemers gefeliciteerd en bedankt voor hun deelname.

Bij de competitiespelers hadden zich 8 deelnemers ingeschreven. De sterkte varieerde van 2e klasse tot pupillen C. Er werd gespeeld in een 8 kamp en ook hier met een handicap. Per klasseverschil kreeg de lager spelende tegenstander een punt voordeel.
Om exact 19 uur werd er gestart op 3 tafels. De spanning was hier groter dan bij de niet-competitiespelers, er werd immers gestreden om de wisselbokaal. In de eerste 4 ronden deden er zich geen verrassingen voor. Ruben, Colin en Dirk wisten hun wedstrijden vrij eenvoudig te winnen. Ook Lennard startte voortvarend met een overwinning op Jesse, 10-12, 11-9 en 11-8. Zijn volgende 2 wedstrijden gingen verloren tegen resp. Jeremy en Roberto. Hoewel Ian, de jongste deelnemer, zich knap weerde in elke partij wist hij geen overwinning te boeken.

Vanaf de 5e ronde kwamen de koplopers tegen elkaar in actie. Het publiek vroeg zich af wie er als eerste zijn ongeslagen status moest inleveren. Ruben en Dirk waren de eerste wie de degens kruisten met elkaar. Met een voorsprong van 1 punt per set voor Dirk startte de wedstrijd. Dirk wist de 1e set met 8-11 te winnen. In de 2e set kwam Ruben goed terug en won met 11-5. Een beslissende 3e set werd er dus gespeeld. Hierin liet Ruben zich een beetje van slag brengen door wat mazzelballen van Dirk. Dirk wist dan ook de 3e set te winnen met 5-11. Colin wist in deze ronde vrij eenvoudig te winnen van Lennard.
Na 5 speelronden dus nog 2 spelers die hun wedstrijden allemaal gewonnen hadden, Colin en Dirk. In de 6e ronde kruisten hun wegen elkaar. De wedstrijd startte nerveus en ging in het begin redelijk gelijk op. Colin wist de eerste set te winnen met 11-6. Ook in de 2e set weerde Dirk zich kranig, echter verloor hij met 11-8. Ruben herstelde zich van zijn nederlaag en won zijn wedstrijd met 11-9 en 11-9 van Lennard. Roberto wist zijn 2e wedstrijd te winnen door met 11-8 en 11-8 te winnen van Jesse. Jeremy wist te winnen van Ian en bracht zijn overwinningen op Ian.

De 7e speelronde zou beslissend worden voor het verdelen van de prijzen. Dirk, met 1 verliespartij, nam het op tegen Lennard. De 1e set was spannend en de 2 kemphanen waren aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk trok Dirk in deze set aan het langste eind en won met 18-16. Ook in de 2e set weerde Lennard zich maar verloor echter met het kleinste verschil, 11-9. Door deze overwinning kwam Dirk met 1 verliespartij op 6 punten. In deze ronde namen Colin en Ruben het ook tegen elkaar op. Met 1 verliespartij van Ruben en de ongeslagen status van Colin lag alles nog open. Colin wist de 1e set te winnen met 11-9, Ruben herstelde deze schade in de 2e set door met 8-11 te winnen. Een beslissende 3e set was er dus nodig om de winnaar te bepalen. De spanning en zenuwen liepen hoog op. In het begin van de set liepen de spelers gelijk op. Uiteindelijk wist Colin een klein gaatje te slaan en deze gestaag uit te breiden wat resulteerde in een 11-7 winst. Colin dus ongeslagen en prolongeert dus zijn titel bij de jeugd.

Uitslag:
1e Colin Lodder
2e Dirk Imanse
3e Ruben Singewald
4e Jeremy v.d. Stel
Jesse Hooglander
Ian Melchionda
Roberto den Hartog
Lennard van Hal

Ook hier kregen de deelnemers een herinneringsmedaille en de 4 eerste een beker. De wisselbeker blijft weer een jaar in het bezit van Colin.
Deelnemers, ik wil jullie bedanken voor de deelname en inzet.
Annika Mars heeft veel foto's gemaakt van dit kampioenschap. Elders op deze site, in de rubriek Foto's, kunnen jullie ze bekijken, of klik op deze link.

Op 26 mei spelen wij het dubbelkampioenschap voor de jeugd. Ook hier kunnen jullie aan deelnemen. De inschrijflijst hang op het publicatiebord in het halletje bij de kantine.

Namens de jeugdcommissie,
Simon van Sintmaartensdijk