Kees van Blitterswijk clubkampioen 5e/6e klassers
06 dec

vlnr.: Dennis, Kees en Eef
Vanavond deden de 5e en 6e klassers de aftrap in de serie clubkampioenschappen.

Zes heren en één dame streden om de eer. Er waren eigenlijk 9 deelnemers, maar Moos Markesteijn en Jan Tillemans bleken ziek te zijn. Er werden 2 poules gevormd: 1 van 3 en 1 van 4 .

In poule 1 streden Kees Jongkind , Kees van Blitterswijk , Dennis Dingemans en Raymond van der Linden om de finaleplaatsen en in poule 2 Ina Wiekart, Rob van den Bos (onze voorzitter) en Eef Schouten.
Na een paar spannende en leuke potten waren de eindstanden:

Poule 1
1e Kees vB
2e Raymond
3e Dennis
4e Kees J

Poule 2
1e Eef
2e Ina
3e Rob

De kruisfinales waren dus ( dacht men):
Kees vB – Ina en Eef – Raymond . Helaas moest Raymond zich afmelden met beenproblemen en was Eef de lachende met een walk over (dacht hij). Echter kwam organisator Bas Hardenberg toen op het idee om Dennis de 2e plaats toe te delen en werd het Dennis – Eef. Onder veel protest mijnerzijds (walk over is walk over) toch gespeeld.

De uitslagen van de kruisfinales waren
Kees vB – Ina 3-0 en Dennis – Eef 1-3.

3e/4e plaats
De strijd om de 3e en 4e plaats was een hele spannende waarin Dennis net aan de goede kant van de score bleef en Ina met 3-2 versloeg en zo op de 3e plaats eindigde. Alle 5 games eindigden met 2 punten verschil en het matchpoint was een netballetje in slow motion die voor Dennis "net" aan de goede kant neerlies. Voor Dennis werd dit zijn eerste beker, hij gaat een prijzenkast aanschaffen.

Finale
Ik (Eef) had een prima plan uitgedacht om Kees te verslaan, alleen vergat ik 2 dingen:
1 Kees moest meewerken en 2 ik moest zelf het plan onthouden. In een redelijk eentonige wedstrijd lukte dat me alleen in de 2e set en won Kees dik verdiend met 3-1 de titel

Ergo:
1e en kampioen: Kees van Blitterswijk
2e Eef Schouten
3e Dennis Dingemans

Al met al een leuke avond en goed georganiseerd door Bas (bedankt)
Voor de volgende klassen dames en heren veel plezier en zet hem op

Eef Schouten.

P.S. natuurlijk niet echt geprotesteerd