Richard Steenhuisen clubkampioen
06 jan
2017

Vrijdagavond werd de serie clubkampioenschappen bij de senioren afgesloten met het duel tussen de toppers van de TTV Papendrecht.

Een uitgebreid toernooiverslag van de hand van organisator Bas Hardenberg.

De laatste clubkampioenschappen van 2016, gespeeld in 2017: de Top clubkampioenschappen. Ook deze keer was er grote belangstelling vanuit alle teams boven de derde klasse. Met een deelnemersveld van werd weer gekozen voor vier poules van vier man. Dit resulteerde in de volgende poulefases:

Poule A bestond uit Harm Hogendoorn, Nick van Leeuwarden, Guido Houwing en Dirk van Vugt. Zonder tegenslag wist Harm al zijn potjes te winnen en werd zo dus nummer één van Poule A. Nick van Leeuwarden verloor enkel van Harm en was dus als tweede geplaatst. Guido en Dirk hebben onderling uitgevochten wie er met de eer naar huis ging. Uiteindelijk bleek Dirk deze avond te bovenliggende partij en werd hij dus derde in poule A.

Poule B bestond uit Dinc Duc Dao, Eddy van Weelde, Bas van Oers en Laurens Langeveld. Bij deze poule werd het vinden van een winnaar al iets lastiger, gezien het feit dat niemand alle drie de potjes gewonnen had. Na wat telwerk kwam Eddy als winnaar uit de bus. Laurens was als tweede geplaatst. Met allebei één gewonnen partij werd Bas op onderling resultaat derde en Dao vierde in poule B.

Poule C bestond uit Lieron Viveen, Hanno van Sintmaartensdijk, Davey den Boer en Patrick van Vooren. Met drie winstpartijen was Lieron als eerste geplaatst. Met enkel een verlies tegen Lieron was Hanno als tweede geplaatst. Na een opkomende blessure besloot Davey om zijn laatste wedstijd tegen Patrick niet te spelen. Zo werd onze penningmeester derde en Davey helaas vierde in poule C.

Poule D  was aanvankelijk een 5-mans poule. Na de ziekmelding van Johan Snoep (in poule C) is Hanno vanuit poule D in poule C geplaatst. De uitiendelijke indeling was dus als volgt: Colin Baldé, Richard Steenhuizen, Dennis den Boer en Erik van Holten. Met drie winstpartijen werd Colin eerste. Richard werd met twee keer winst tweede in de poule. Na een lange vijfsetter trok Erik net aan het langste eind en werd zo dus derde. De clubkampioen van de derde/vierde klasse wist geen potjes te winnen en werd vierde in de poule.

Vervolgens was het tijd voor de volgende ronde: de kwartfinales. De eerste wedstrijd was tussen Harm en Richard. In een viersetter wist Richard van Harm te winnen en plaatste zich dus zo voor de halve finale. Ook mochten Eddy en Hanno het tegen elkaar opnemen. In een lange vijfsetter bleek dat Hanno die avond toch de bovenliggende partij was en plaatste hij zichzelf ook voor de volgende ronde. Vervolgens was het de beurt aan Lieron en Laurens. In een driesetter wist Lieron van Laurens te winnen en plaatste zichzelf voor de halve finale. Bij Colin en Nick ging het er iets spannender aan toe. In een lange vijfsetter wist Colin van Nick te winnen. Colin ging als laatste door naar de halve finale.

Toen was het dus tijd voor de halve finales. Richard nam het op tegen Hanno. In een viersetter versloeg Richard Hanno en was dus de eerste finalist bekend. Op de andere tafel nam Lieron het op tegen Colin. Na een eerste verloren set herpakte Lieron zich om zo in een viersetter te winnen. De tweede finalist was nu ook bekend.

De troostfinale was tussen Hanno en Colin. Met weinig medelijden maakte Colin er een driesetter van. Zo werd Colin derde en viel Hanno net buiten het podium. De finale tussen Lieron en Richard was daarentegen een stukje spannender. Na een 2-0 voorsprong voor Lieron wist Richard weer op gelijke hoogte te komen. In een enigszins partijdige zaal werd de vijfde set gespeeld en uiteindelijk door Richard gewonnen. De regerend clubkampioen Lieron werd dus gepasseerd en de wisselbokaal mocht dus met Richard Steehuisen mee naar huis.