Papendrecht 8 kampioen 5e klasse H
06 apr
2017

In een zinderend spannende wedstrijd lukte het team 8 om met exact de juiste uitslag het kampioenschap te veroveren. De afwezige 4e teamspeler Johan Deumer, zal er in Spanje een glas Rioja op drinken !

Van te voren was er weinig hoop op dat de noodzakelijke 7 punten in de thuiswedstrijd tegen TTVA 3 behaald zouden worden, enerzijds omdat in de uitwedstrijd eerder het seizoen met 8-2 werd verloren en anderzijds omdat best man van de Ablasserdammers, Jeroen Veth, opnieuw van de partij was.

Voor Papendrecht startte Maarten Stehouwer met een 4 games overwinning op Ronald Muskiet, waarna Richard Koekkoek eveneens in 4 games Gerrit Verhaar versloeg, die 2-0 tussenstand gaf hoop. Henk Vermeij was de eerste Papendrechter die tegen Jeroen uitkwam en Henk maakte het Jeroen geenszins makkelijk, maar in de 5e game moest Henk toch zijn meerdere erkennen.

Het dubbel van Maarten en Richard liep goed: met 12-10, 11-8 en 11-9 werden ze gefeliciteerd door Ronald en Gerrit (tussenstand 3-1).
Richard had het daarna zoals verwacht moeilijk tegen Ronald, knokte zich naar een 5e game, maar moest deze met 7-11 aan Ronald laten (3-2). Vervolgens trad Maarten aan tegen Jeroen, won de 1e twee games met 11-7 en 11-9, verloor de 3e met 8-11, maar won de 4e met 11-6, Jeroen enigszins vertwijfeld achterlatend (4-2).
Henk moest daarna wederom alles geven, opnieuw kwam er een 5e game aan te pas en helaas beet hij opnieuw in het stof, Gerrit bracht de stand terug naar 4-3, wat betekende dat de 3 laatste partijen allemaal gewonnen moesten worden, dus inclusief de 7e partij van Richard tegen Jeroen.

Na 7-11 won Richard de 2e game met 11-8 en legde daarna een keiharde 11-3 op tafel. Richard toonde opmerkelijk koel, maar van binnen zinderde het door zijn lichaam. Maar met dezelfde schijnbare zelfbeheersing won hij ook de 4e game, ergo: 5-3...
De laatste partij van Henk tegen Ronald begon met 2 verloren games (11-13 en 7-11), Henk was té aanvallend bezig. Gelukkig realiseerde hij dat zelf ook, want iets rustiger spel resulteerde in een 11-5 en een zinderende 12-10. Onder grote druk wist Henk de beslissende game uiteindelijk met 11-8 te winnen, tussenstand 6-3 met beste Papendrechter Maarten in de slotpartij tegen Gerrit.

Op papier moest dit een winstpartij worden, maar ook Maarten moest zijn zenuwen in bedwang houden en die Alblasserdammers wilden niets cadeau geven. Maar Maarten speelde "gewoon" zijn 3e hattrick van het seizoen waardoor de bloemen, vanouds van Bloemtique Bamboe, uitgereikt konden worden.