Houdini act team 1 dankzij oudgediende Van Rooij onder het motto ‘als je van hout houdt’
08 apr
2017

Senioren 1 had het dit seizoen niet getroffen qua poule indeling, ter illustratie; zelfs Snoep & Co hadden dit seizoen niet het idee dat zij het zwaarder hadden getroffen.

Daartegenover waren de randzaken wel positief; iedere week volgde er via Eef een radioverslag, de herstellende Dirk was vaste supporter op de app tot exact 00:00 uur, Bassie kwam over van team 1 (of de rest sloot bij Bas aan in team 1) en Steen was in ‘the winning mood’ na zijn triomfen tijdens de dubbel- en de clubkampioenschappen.

Tot de 6e wedstrijd was er geen vuiltje aan de lucht, het bleef bij lichte bewolking. Toen achtereenvolgens van directe concurrenten VVV en Zoeterwoude met 7-3 werd verloren, werden dit dreigende donderkoppen. Door een keurige 5-5 tegen kampioen Avanti barste de bui vooralsnog niet los maar bleef de situatie penibel. De laatste wedstrijd uit bij De Treffers, waar thuis met 6-4 van werd verloren, zou bepalen of Papendrecht of De Treffers zou degraderen. Voor Papendrecht was de doelstelling helder, er moesten minimaal 6 punten gehaald worden en dan moest het gamesaldo minimaal plus 4 zijn. Na uitvoerig overleg tussen de captain (Guido), de non playing captain (Patrick) en de teamoudste (Dirk), werden er harde maatregelen genomen; iedereen diende in tenue aan de aftrap te verschijnen en na het inspelen zou de opstelling worden bepaald.

Helaas bleken de maatregelen niet helemaal goed te zijn door gecommuniceerd; Hanno en Bas waren hun spullen vergeten, Harm kwam iets te laat en Guido zelf kwam véél te laat. Daarom waren Winwel en Steen genoodzaakt te spelen en werd Harm als 3e genoteerd op het wedstrijdformulier.

Winwel trapte af tegen kopman van Beek en liet er geen twijfel over bestaan wie de beste is, met een keiharde 3-0 als gevolg. Vervolgens leek Steen hier gevolg aan te geven, want hij kwam met 2-0 voor tegen Bakker. Of het de hoeveelheid Papendrecht supporters waren, welgeteld 6 man/vrouw, die een te hoge druk op Steen z’n schouders legde weten we niet, desondanks werd de wedstrijd met 3-2 verloren. Harm kreeg vervolgens geen vat op het vaste spel van vd Zwet, wat resulteerde in een 3-1 nederlaag. Winwel en Harm kwamen in de dubbel onnodig met 2-0 achter maar de wijze woorden van opa van Rooij ‘dinsdag stonden we ook 2-0 achter en wonnen we ook (van de Sprint)’ leken uitwerking te hebben, want in no time stond het 2-2. Echter in de 5e game liepen de heren van De Treffers met wat geluk uit naar 9-5 en zag het er niet best uit voor onze groenhemden. Sterker nog, Steen vergat z’n bier, Guido kleurde bleek om de neus, Bas werd erg stil, Annika ging op zoek naar haar kersttenue, Dirk begon maar snel over de tussenstand van NEC – 020 en de T-shirtjes bleven maar net heel. Een ‘Jan van Dalen’ momentje zorgde voor wat ergernis bij onze groenhemden, wat de vechtlust ten goede kwam. De achterstand werd weggepoets en omgezet in een 10-9 voorsprong. De Treffers krabbelde nog even terug maar op 11-10 was het Winwel die overtuigend de service van de tegenstander af spinde. Derhalve een tussenstand van 2-2 en geen 3-1 achterstand, waar het lang naar uitzag.

Vervolgens ging de turbo er op bij de groenhemden zoals we die kennen van het ‘groene monster (MvG)’. Winwel versloeg Bakker met 3-1, Harm versloeg van Beek met 3-0 en Steen deed datzelfde met vd Zwet. Een 5-2 voorsprong en een gamesaldo van plus 9, nog een punt te gaan. Het lukte Harm niet om dit te realiseren tegen Bakker, na 4 spannende games moest hij zijn tegenstander feliciteren. Winwel verstapte zich met inspelen en leek te moeten opgeven. De tegenstander rekende zich al rijk en Steen begon alvast met de warming-up door een nieuw biertje te openen. Een handoplegging van Patricia en een liefdevolle glimlach van Erica deden echter wonderen en Winwel verscheen in volle glorie achter de tafel. Door een 3-1 overwinning werd Winwel the man of the match met een hattrick en winst in het dubbelspel. Steen gaf de overwinning extra kleur, door Bakker in de laatste wedstrijd te verslaan. Door deze 7-3 overwinning is handhaving een feit en waren de druiven voor De Treffers zuur, al was de barman/penningmeester wel content met onze groenhemden.

(artikel van Harm Hogendoorn)