zwaar paastoernooi
18 apr
2017

Na de ontknoping van de competitie was het wel weer tijd voor een toernooi. Zo vond afgelopen vrijdag dus het Paastoernooi plaats. Bij dit toernooi wilde ik de deelnemers vooral veel laten spelen. Met een deelnemersveld van 21 deelnemers heb ik ervoor gekozen om twee 10-mans poules te maken (met daarbij 1 roulerend duo). Op deze manier had iedereen negen tegenstanders. Gezien het feit dat er in een poule met tien deelnemers 45 wedstrijdjes gespeeld moeten worden heb ik er voor gekozen om best of three te spelen in plaats van de gebruikelijke best of five. Het toernooi werd gespeeld met handicap, gebaseerd op persoonlijke rating, om het zo toch voor iedereen uitdagend of toegankelijk te houden.

De twee poules waren als volgt ingedeeld:

poule A Poule B
Laurens Langeveld
Dinh Duc Dao
Kevin Nugteren Dirk van Vugt / Richard Steenhuisen
Dennis den Boer Hanno van Sintmaartensdijk
Patrick van Vooren Bas Hardenberg
Drago Bikarevic Annika Mars
Piet den Dikken Rian van den Tempel
Kees van Blitterswijk Michelle Langeveld
Raymond van der Linden Richard Koekkoek
Colin Lodder Dennis Dingemans
Jan Tillemans Moos Markesteijn

In poule A is Raymond helaas met nul winstpartijen tiende geworden. Jan is met een winst op Raymond negende geworden. De achtste plaats was voor Kees, die zowel van Raymond als van Jan wist te winnen. Tegen alle verwachtingen in werd ons talent Kevin zevende; kennelijk was het niet zijn dag. Piet had met vier punten de zesde plaats bemachtigd. Vervolgens werd het lastig, want zowel Colin, Drago als Patrick hadden allen zes potjes gewonnen. Na het tellen van de gewonnen sets bleek dat Drago vijfde werd, Patrick vierde en jeugdlid Colin derde. Dennis maakte het me gelukkig iets gemakkelijker door zeven potjes te winnen; hij werd dus tweede in de poule. Ten slotte is Laurens, ondanks het verlies tegen Drago, eerste geworden in de poule.

In de poule B is Dennis met één winstpartij (tegen Moos) tiende geworden. Moos kreeg het echter voor mekaar om twee wedstrijden te winnen en eindigde dan ook als negende. De achtste plaats was voor Annika, al moet ik daarbij wel vermelden dat ze na de 6e ronde gestopt is vanwege haar kampioenswedstrijd de volgende dag. Vervolgens is Richard K. met drie gewonnen wedstrijden zevende geworden. De zesde plaats was voor Hanno, die kennelijk niet opgewassen was tegen de handicap die de deelnemers kregen toegewezen. De vijfde plaats was voor het duo Dirk en Richard S. die elkaar om de wedstrijd afwisselden. Michelle heeft met vijf gewonnen potjes de vierde plaats weten te bereiken. Na het tellen van de sets bleek dat Rian, die hetzelfde aantal punten als Michelle had, derde is geworden. De tweede plaats in deze poule was voor ondergetekende. Ik kan natuurlijk, als toernooileiding zijnde, geen eerste worden natuurlijk… De eerste plaats was voor Dao, die heel de avond ongeslagen is gebleven.

Na de poulefases is door Laurens en Dao nog een poging gedaan tot een kruisfinale om te bepalen wie de uiteindelijke winnaar van de avond moest worden. Helaas was de zaal maar tot half twaalf gehuurd en moest die wedstrijd gestaakt worden. Uiteindelijk maakten de uitslagen niets uit aangezien de prijzen werden geloot onder de deelnemers. Al met al was het naar mijn idee weer een gezellige avond waarin er veel leuke wedstrijden gespeeld zijn.