Vriendschapstoernooi 2018
22 jun
2018

Om te beginnen met het verslag van dit toernooi is het misschien wel leuk om even stil te staan bij hoe het toernooi is ontstaan en wat eigenlijk de reden is van de naam van dit toernooi.

(Een verslag van organisator Michelle van der Spek)
Een hele tijd geleden toen Kees Jongkind, Ina Wiekart en Herman Erkelens van ons 10e team nog bij TTV de Vriendschap speelden, konden ze deze club niet voortzetten, ze hebben zich toen bij ons (TTV Papendrecht) gevoegd en met het budget wat ze nog over hadden van TTV de Vriendschap hebben ze ons toen de bokaal geschonken voor het toernooi, wat we het Vriendschapstoernooi noemden. Het toernooi staat centraal om jeugd en senioren dichter bij elkaar te brengen en zo de drempel van o.a. de jeugd naar de senioren toegankelijker te maken.

Dan komen we aan bij het toernooi, na de nodige aanpassingen in de poule-indelingen konden we van start gaan. Met 2 poules van 5 en 1 poule van 4 hadden we een mooi aantal met koppels, namelijk 14 koppels!

In poule 1 zaten Dennis & Albert van Beek, Colin Lodder & Ruben Singewald, Jesse Hooglander met zijn vader en Henri Kamerling & Erwin Verhaert. Colin & Ruben maakten een flitsende start door in de poulefase alle 3 de wedstrijden te winnen.
Dennis & Albert hadden verloren van Ruben & Colin waardoor zij 2e in de poule zijn geworden.
Toen ging het tussen Jesse met zijn vader en Henri & Erwin, in een spannende 3-pitter en op het eind een bloedstollende 16-14 voor Jesse en zijn vader was dit koppel 3e geworden en Henri en Erwin 4e.

In poule 2 zaten Mees Boer & Max Kornet, Mischa Roukhadze & Dennis Dingemans, Lisanna Borsje & Kevin Nugteren, Jonathan & Stefan Kamerling en Joas de Keizer met zijn vader.
Lisanna en Kevin waren op dreef, met de nodige sprongen die Lisanna maakten, kon ze ruimte maken zodat Kevin terug kon slaan en als dit gebeurde sprong Lisanna weer op om zo de bal terug te slaan, een erg leuk gezicht en ook nog heel effectief! Want na 3 wedstrijden stonden ze nog 3 uit 3. Mees en Max gingen ook goed want ook zij hadden na 3 wedstrijden 3 gewonnen, een effectief koppel wat ze eerder ook al hadden bewezen.
Na een 2-0 overwinning van Mees en Max op Lisanna en Kevin (zat overigens nog best dicht bij elkaar, 11-9 en 11-8, waren Mees en Max 1e in de poule en Lisanna en Kevin 2e. Mischa en Dennis wisten er 2 te winnen en ondanks dat ze elkaars spel nog niet echt kenden, waren ze dus wel een goed duo! Hierdoor werden ze 3e in de poule.
Toen ging het nog tussen Joas en zijn vader tegen Jonathan & Stefan, na 3 spannende 3 games, 8-11, 11-7 en 11-7, waren Joas en zijn vader 4e geworden en Jonathan & Stefan 5e.

In poule 3 zaten Roberto den Hertog & Annika Mars, Dirk Imanse & Ron Keereweer, Nanoek Heijkamp met haar vader, Joshua Koers met zijn moeder en Kees Jongkind & Wilbert Kamerling.
In deze poule werd letterlijk iedere wedstrijd met 2-0 gewonnen, soms spannend zoals een 12-10 en 11-9 maar alsnog een 2-0.
Roberto & Annika bleven ongeslagen in de poule waardoor ze als eerste waren geëindigd, Dirk en Ron hadden alleen van Roberto en Annika verloren, Nanoek en haar vader hadden 2 wedstrijden gewonnen waardoor ze 3e in de poule waren geworden,Joshua en zijn moeder hadden 1 wedstrijd gewonnen waardoor ze 4e in de poule waren geworden en Kees en Wilbert bleven helaas met lege handen, maar goed wel top gepresteerd want het is niet niks om als 6 jarige ineens op het laatste moment gevraagd te worden terwijl je niet op tafeltennis zit, en ook Kees gaf zijn tafeltennis tips door aan Wilbert zodat ze toch hun punten bij elkaar konden scoren, helaas niet genoeg voor een set maar dat maakt ook niks uit!

Dan gaan we door naar de kwartfinales, Colin & Ruben tegen Dirk & Ron, dit werd 2-0 met 2 keer 11-8 voor Colin & Ruben.
Mees & Max tegen Nanoek en haar vader, dit werd 2-0 met 11-3 en 11-8 voor Mees en Max.
Roberto & Annika tegen Lisanna & Kevin, dit werd 2-0 met 11-7 voor Roberto & Annika.
Dennis en Albert tegen Mischa & Dennis Dingemans, dit werd 2-0 met 11-9 en 11-8 voor Dennis en Albert.

De halve finales werden gespeeld door Colin & Ruben tegen Mees & Max en de andere halve finale door Roberto & Annika tegen Dennis & Albert.
Colin en Ruben tegen Mees en Max was een spannende 5-pitter wat uiteindelijk met 9-11 afgesloten werd in het voordeel van Mees en Max, door naar de finale dus.
Roberto & Annika tegen Dennis en Albert werd ook beslist na een beslissende 5e game met 7-11 in het voordeel van Dennis & Albert, ook door naar de finale.

De troostfinale werd dus gespeeld door Colin & Ruben tegen Roberto & Annika. In 4 games met 2-11, 11-7, 5-11 en 6-11 hadden Roberto en Annika de wedstrijd binnengehaald en pakten ze hiermee de 3e prijs! Gefeliciteerd beiden!

De finale werd gespeeld tussen Dennis & Albert tegen Mees & Max, eveneens in 4 games werd de wedstrijd met 11-9, 14-12, 8-11 en 13-11 gewonnen door Dennis & Albert. Hierdoor werden Mees en Max 2e, en Dennis & Albert 1e, waardoor zij de wisselbokaal uitgereikt kregen door de ex Vriendschapspeler Kees Jongkind.

Voor dit toernooi had Jan Tillemans zijn fotocamera weer eens afgestoft, een groot aantal foto's is te bewonderen elders op deze site in de rubriek "Foto's" of door hier te klikken.

Namens mij, Michelle, wil ik iedereen bedanken voor hun deelname en/of voor het toeschouwen van het toernooi. Ook ben ik erg dankbaar voor de hulp die ik op sommige gebieden heb gekregen om het toernooi te organiseren van Annika, Kevin, Jan, Bas en Simon.
Hopelijk zie ik jullie weer op een volgend toernooi en hebben jullie het naar jullie zin gehad! :)