Patrick van Vooren wint het geel in het Tourploegspel
28 jul
2019

Met een record aantal dagzeges is Patrick dit jaar de meer dan overtuigende eindoverwinnaar en mag hij, naast de gele trui in ontvangst nemen, een jaar lang de wisselbokaal poetsen.

Vanaf de 1e tot en met de laatste etappe reed Patrick vooraan en elke dag opnieuw wist hij de aanvallen op de trui te pareren. Tijdens de afgelopen weken bleken Monica van Bokhoven (2e plaats) en zowel Dennis als Davey den Boer geduchte concurrenten.

Organisator Eef Schouten had dit jaar wederom 22 deelnemers aan het spel bijeengesprokkeld en met zijn eigen team streed ook hij mee om het ereschavot te halen. Uiteindelijk werd hij 3e. Titelverdediger Rian van den Tempel was dit jaar enigszins uit vorm, maar draagt natuurlijk met liefde de wisselbeker over aan Patrick.

Vandaag was de slotetappe met de finish in Parijs op de Champs-Élysées. In de sprint deelden Davey den Boer en Patrick an Vooren wederom de dagzege.

Een verslag van alle etappes was dagelijks te volgen op deze website in de rubriek ENDANDIT. Daar zijn ook alle details in een spreadsheet te zien.

Eef Schouten, bedankt dat je ons weer voor 3 weken leuk hebt bezig gehouden, en nu de extreme hitte weer voorbij is: dinsdag weer trainen !!!