Gezellige drukte bij seizoensopening
31 aug
2021

Dinsdag was er bij de TTV Papendrecht de traditionele seizoensopening, de start voor nieuwe activiteiten. En meteen waren er al twee toernooitjes.

De Papendrechtse jeugd serveerde de eerste balletjes richting de bezoekers uit Hendrik Ido Ambacht. De jeugd van Serve ’71 was gevraagd voor een vriendschappelijk duel. Oudere, ervaren jeugdspelers en jonge, nog ongetrainde nieuwelingen namen het tegen elkaar op in een 11-kamp, ieder speelde dus 10 partijen. Alles geschiedde binnen een strakke tijdsplanning onder leiding van toernooiorganisator Niek van Westen en Ben Jacobis, jeugdtrainer bij beide verenigingen.
Wegens de vaak onderlinge ongelijke partijen werden er geen winnaars uitgeroepen, alle spelers gingen met een versnapering naar huis. Wel werd en passant nog even vermeld dat de eindscore met 34-21 in het voordeel viel van de thuisspelers.

Aan de zijlijn had de leverancier van tafeltennismaterialen, sponsor Game 11 uit Soest, inmiddels een groot assortiment uitgestald. De jeugd en de inmiddels gearriveerde senioren maakten gebruik van het aanbod en menig tafeltennisser liet met de komende competitie weer in zicht, gedurende de gehele avond de versleten rubbers op het batje vervangen.

De Papendrechtse senioren speelden in poules, ingedeeld naar speelsterkte, hun wedstrijdjes, variërend in een 4-, een 5- of een 6-kamp. Ook hier was het individuele resultaat van weinig belang, sommige spelers hadden elkaar wegens de coronatijd en de vakantieperiode lang niet meer gezien en het was prettig om weer eens een wedstrijdje te spelen.

Half september gaat de competitie eindelijk weer eens van start. Laten we hopen dat COVID niet opnieuw roet in het eten gooit.