Klaverjassen: krachtige opening van Jan Bonneveld
09 mrt
2022

Eindelijk mochten we weer klaverjassen, na 2 jaar Corona-ellende schudden 28 klaverjassers vandaag weer de kaarten.

Het was dus volle bak in het wijkzaaltje van De Kooy en derhalve "boeren aan de bar". En iedereen was ook nog eens op tijd, zo'n zin hadden de kaarters in een gezellige klaverjasdrive.

1e ronde
Het is inmiddels traditie om als eerste koppel een pitje te annonceren en daarmee een kleine attentie te winnen. Al in het allereerste potje slaagden Nazim Gündem en Jan Tillemans daar in. In de resterende potjes herhaalden beiden dat nog tweemaal, maar de score was uiteindelijk niet bijzonder hoog: 1817, nog wel de beste van deze ronde. Tegenstanders Helene Witveld en Joop van Wolde scoorden nog behoorlijk met 1455 punten.
De laagste score kwam op naam van Hanno van Sintmaartensdijk en Kees Kroon (1213), zij verloren ruim van Adrie van Doveren met zijn zwager Jan Riske.

2e ronde
In deze ronde hadden Edu Saffignani en Jan Bonneveld het reuze naar de zin, wellicht te weinig weerstand van Ron Keereweer en Simon van Sintmaartensdijk. Edu en Jan scoorden het eerste pitje, noteerden 2162 punten en lieten slechts 750 punten aan Ron en Simon, die ook nog eens geen enkele keer roem mochten schrijven.

3e ronde
De 3e ronde was voor Joop Smit en Cees Kroon. Hoewel zij de tegenstanders Helene Witveld en Ron Keereweer slechts twee keer nat speelden, werd hun eindscore 2086 punten tegen 936, de 2e zeer lage score van Ron.
Het eerste pitje deze ronde noteerden opnieuw Nazim Gündem, samen met Moos Markesteijn die een vast plekje als "boer aan de bar" heeft gevonden.

Er waren vanavond, omdat we zo lang niet gespeeld hadden, liefst 5 prijzen, maar de eerste keuze was voor Jan Bonneveld met een score van 5579.

De scores en tussenstanden van 2022 zijn te zien elders op onze website in de rubriek "En dan dit" of klik hier.

De volgende klaverjasdrive is op woensdag 30 maart a.s., zonder tegenbericht bij Jan Tillemans (0618077376) zijn alle 28 kaarters weer present.