Papendrecht 1 duo kampioen in de hoofdklasse
27 apr
2022

Gisterenavond togen de duo-spelers naar Gouda voor de return tegen de selectie van Vriendenschaar. Wanneer Papendrecht dit duel met 1-4 zou winnen, zou het zich verzekeren van het kampioenschap en was het niet afhankelijk van de score van concurent Het Centrum.

Wegens de absentie van teamgenoot Eddy van Weelde moest Winnie van Rooij een beroep doen op Roberto den Hertog voor een invalsbeurt. Het vertrouwen in Roberto was groot, gezien de uitstekende resultaten die deze jeugdspeler behaalt zowel als in de reguliere 1e klasse senioren als in de landelijke B competitie bij de jeugd.

Winnie startte met een nipte 10-12 game tegen Marco Zegers en maakte de partij daarna resuluut af met tweemaal 4-11. Ook Roberto begon goed, tegen Terry Legebeke speelde hij 4-11, 10-12 en 6-11. In het dubbel werd het 8-11, daarna verrassend 11-2, maar een 5-11 en een 6-11 waren voldoende voor een 0-3 tussenstand.
Het werd spannend tussen Roberto en Marco. Na een 11-8 verlies won Roberto nipt met 12-14 de 2e game, waarna hij met tweemaal 8-11 het kampioenschap voor het duo-team binnenhaalde. Ook Winnie had vervolgens 4 games nodig om de 0-5 op het wedstrijdformulier te krijgen.

In het jaar dat de TTV Papendrecht het 75-jarig jubileum viert, verhoogt dit kampioenschap de feestvreugde. Op de foto Roberto en Winnie na terugkeer in De Kooy, later volgt de kampioensfoto van Winnie met zijn teammaat Eddy.