Papendrecht 6 kampioen
2022

Vrijdagavond is Papendrecht 6 onverwacht kampioen geworden in de 4e klasse B. Het team ontving thuis de naaste concurrent De Treffers (M) 3 uit Mellissant.

Omdat de eerder gespeelde uitwedstrijd in 5-5 eindigde en team 6 nu een kleine voorsprong van 4 punten had, werd nog niet gerekend op een beslissing deze avond, deze zou dan wel in de volgende en laatste competitiewedstrijd vallen. Zeker toen men veteraan Ben Jacobis zijn eerste 2 partijen in 5 games zag verliezen, werd de hoop op het kampioenschap kleiner. Maar de teammaten Robin Dahlhaus en Ruben Singewald lieten zich hierdoor niet ontmoedigen, samen wonnen zij het dubbel en ieder op zijn beurt speelde een heuse hattrick. Die ene partij die Ben wél won was precies genoeg voor de 8-2 zege waardoor het team voor de concurrentie definitief onbereikbaar werd. Als toeschouwer leefden de teamgenoten Gladys Jacobson en Ron "Kiwi" Keereweer hartstochtelijk mee en deelden in de feestvreugde.

Op de foto ontbreken nog enerzijds Dennis Dingemans en anderzijds de bloemen. Dat wordt goedgemaakt tijdens het oliebollentoernooi op vrijdag 30 december a.s.