Eef Schouten verbaast tijdens Waterlinietoernooi
08 dec
2022

Waar Eef in de competitie wel eens een steekje liet vallen, was hij vanavond heer en meester in zijn 5e klasse-poule.

De tafeltennisvereniging TaLaNi is gevestigd aan de Waterlinie 1 in Nieuwpoort. In het kader van de viering van 350 jaar Oude Hollandse Waterlinie (daarom spreken we in Nederland geen Frans...) organiseerde TaLaNi het Waterlinie-toernooi voor de regio-clubs.

De 30 deelnemers werden naar sterkte ingedeeld in 5 poules van 6 spelers. Eef nam het op tegen 2 spelers van Nileta, 2 van TaLaNi en 1 van MTTV en er dienden 3 games gespeeld te worden. Een flinke handicap voor deze poule was wel dat hun speelveld door een storing slechts half verlicht was.

Eef (rating 698) begon met een 2-1 zege op Widi den Hartog (MTTV rating 642), waarna hij tegen Rien Keppel (TaLaNi - 743) met 11-8, 11-5 en 10-12 opnieuw een 2-1 zege boekte. Het volgende slachtoffer werd enigszins nipt Louwrens Notenboom (Nileta - ) 14-12, 11-8 en 9-11. Daarna een hattrick tegen Chiel v.d. Nat (Nileta - ) met 6, 3 en 6 en tenslotte wederom een hattrick tegen Peter van de Koppel (TaLaNi - ) met 11-4, 11-8 en 11-7.
Door zijn ongeslagen status werd Eef poulewinnaar.

Het was een gezellig toernooi, voor herhaling vatbaar, dus over 350 jaar nog maar eens.