Joas de Keizer clubkampioen 2022 bij de jeugd
15 dec
2022

Afgelopen dinsdagavond vond na een lange tijd weer eens het clubkampioenschap voor de jeugd plaats. Mede door de corona-ellende was dit toernooi enkele keren uitgesteld.

De laatste clubkampioen bij de jeugd was, in 2019,  Roberto den Hertog. Op dit moment is dit jeugdlid regerend clubkampioen bij de senioren. Voor de aanwezige jeugd goed om te horen dat Roberto niet meedeed aan dit CK, wel nam hij de organisatie van dit toernooi op zich.

Helaas waren er een paar afzeggingen, uiteindelijk werden de 9 leden verdeeld over 2 poules, een van 4 en een poule van 5. De no’s 1 en 2 van elke poule zouden via kruisfinales om de prijzen gaan strijden.

Jesse Hooglander
Poule A
Deze 4 spelers speelden al hun partijen in 3 games, dus deze poule was eigenlijk veel te vlug klaar. Het nieuwe jeugdlid Lewand Fars werd 4e, Koen Dijk werd met één zege 3e. De selectiespelers Timo Bosje (1e) en Jesse Hooglander (2e) gingen -niet verrassend- door naar de kruisfinales.

Poule B
Van de 10 wedstrijden in deze poule werd maar de helft gespeeld in 3 games, de andere partijen gingen in 4 of 5 games, dus het was voor Timo en Jesse wachten totdat deze poule klaar was.
Damian den Hertog verloor van alle tegenstanders en werd 5e. Ook voor het nieuwe lid Twan Verhoeven was het wennen aan het toernooispelen, met zijn ene zege op Damian werd hij 4e. Nanoek won eenvoudig van Damian, maar kreeg het moeilijk tegen Twan die haar een 5e game afdwong. Nanoek won deze met 7-11. Tegen de selectiespelers  Joas de Keizer en Jelmer Korteland verloor zij beide keren in 3 games, dus een 3e plaats voor Nanoek. Na 3 gewonnen partijen hoefden Joas en Jelmer alleen nog maar onderling uit te maken wie er poulewinnaar werd en dat werd Joas na een 3-1 zege.

Timo Borsje
Kruisfinales
De strijd tussen Timo en Jelmer werd een 3-1 overwinning van Timo: na 2 x 11-4 een onverwachte 2-11, waarna opnieuw een 11-4 game werd genoteerd.
Joas won op de tafel er naast in 3 games van Jesse: 11-3, 11-4 en een nipte 12-10.

3e/4e plaats

Jesse has 4 games nodig om Jelmer te verslaan: na 11-5 en 11-13 (!), werd het 11-3 en 11-6.
Dat werd even slikken voor Jelmer, hij viel net buiten de prijzen en dat is nooit leuk. Als troostprijs mocht Jelmer een zakje chips halen in de kantine.

Finale
Het ging hard tegen hard in de finale, er werd vaak zeer snelle ralleys gespeeld. Na een matige 4-11 maakte Timo het gelijk met 11-9. Maar Joas trok uiteindelijk aan het langste eind met 8-11 en 9-11 zodat de clubkampioen bekend werd.

1e en clubkampioen 2022: Joas de Keizer
2e Timo Borsje