Gezelligheid troef bij oliebollentoernooi
03 jan
2023

Op 30 december vond het laatste evenement van 2022 plaats, het traditionele oliebollentoernooi voor de senioren. Tijdens deze avond werden ook de kampioenen van het najaar gehuldigd.

Organisator Niek van Westen verdeelde 34 deelnemers in 6 poules over de maximale 6 tafels, allen zoveel mogelijk met ongeveer dezelfde rating. Om een grote tijdsdruk te vermijden had hij bepaald dat er slechts twee games per partij gespeelde konden worden, dus gelijkspel was mogelijk.

Bosscher International

De poulewinnaars kregen diverse Custom Made Wearables uitgereikt, deze werden gesponserd door Bosscher International.

De heerlijke oliebollen deze avond werden gesponsord door Hanno van Sintmaartensdijk, ofwel JHP Metaal BV.

Ter vergroting van de gezelligheid had Ron Keereweer weer zijn dochters met aanhang meegenomen.
Verwacht nu geen gedetailleerd verslag in games en punten, volstaan wordt met onderstaand tabel op volgorde van de resultaten.

(Dit verslag gaat daarna verder met de huldiging van de najaarskampioenen en het in het zonnetje zetten van de enige échte oliebollenkampioenen.)

poule A

4 André Voskuijl 4 Sabrina Keereweer 4 Esther Keereweer
5 Jan Tillemans 5 Nikita Keereweer 5 Moos Markesteijn
6 Pieter de Graaff 6 Megan Keereweer 6 Laura Keereweer

Halverwege werd het toernooi onderbroken om de kampioenen van het najaar te huldigen. Allereerst werd onze regerende (senioren-)clubkampioen Roberto den Hertog gehuldigd voor het kampioenschap dat hij bij de landelijke jeugd A behaalde in het combinatieteam met Alexandria '66.

Daarnaast konden ook de kampioenen bij de senioren worden gehuldigd. Helaas bleef dat bij één team: Papendrecht 6 in de 4e klasse B. Voor hun promotie naar de 3e klasse werden v.l.n.r. in de bloemen gezet: Robin Dahlhaus, Ron Keereweer, Ben Jaobis, Dennis Dingemans en Ruben Singewald. Helaas ontbrak Gladys Jacobson (inzet).

Last but not least: Omdat kerstmis net voorbij was, werd ons "kerstengeltje" Corine van Herwijnen voor haar inspanningen beloond met een heuse echte oliebollentrui. En omdat Moos Markesteijn nog steeds beweert dat hij de "enige echte oliebollenkampioen ooit" is, kreeg ook hij een memoriabele oliebollentrui.

Na afloop werd er nog gezellig "gebust".
Het werd al bij al dus een druk en vooral gezellig samenzijn.